Jaký je zájem o nákup léků přes internet?
Téměř 50 % internetové populace se vyslovilo pro možnost nákupu volně prodejných léků prostřednictvím internetu. Praha 28. ledna 2005 - V současné době je možno prostřednictvím internetu objednávat a nakupovat přípravky z kategorie doplňků stravy (tzv. potravinové doplňky). Existuje řada internetových portálů, které takovéto služby nabízejí. Naopak léky, ať již se jedná o ty volně prodejné či o ty na lékařský předpis, není možno na základě naší legislativy takovouto formou prozatím získávat. Přístup české internetové populace k možnosti nákupu léků přes internet zkoumala ve svém nejnovějším internetovém šetření (GfK Cawibus) společnost GfK Praha. Výzkum proběhl v období měsíce ledna 2005 a zúčastnilo se ho tisíc osob z celé České republiky, které svým výběrem odpovídaly reprezentativnímu vzorku internetové populace starší 14 let. Jako zdroj adres pro toto šetření posloužil Online klub GfK. Potravinové doplňky nakupuje v současné době přes internet téměř desetina internetové populace (9,4 %). O něco málo častěji se jedná o osoby střední generace, se základním či středním vzděláním bez maturity. K hodnocení zájmu internetových uživatelů o nákup léků přes internet byla použita stupnice od 1 do 5, kde 1 vyjadřovala velký zájem o danou službu a 5 naopak zájem nulový. V případě volně prodejných léků se téměř polovina oslovených (46,2 %) vyslovila pro takovouto formu nákupu. Tito zájemci pocházejí nejčastěji z řad starších občanů, obyvatel nejmenších obcí, osob s nižší úrovní dosaženého vzdělání. Naopak nezájem (bodové hodnocení 4 a 5) projevila necelá třetina (31,6 %) internetových uživatelů. V tomto případě se častěji jedná o muže, generaci čtyřicátníků a obyvatele malých měst. Z regionálního pohledu jsou to pak častěji obyvatelé moravských krajů. V případě dotazu na online nákup léků na předpis, zájem ze strany dotázaných značně poklesl. Pro nákup se vyslovila čtvrtina respondentů, opačné stanovisko zaujala více než polovina internetové populace (52,6 %). Nejčastěji takovouto službu odmítají vysokoškolsky vzdělaní respondenti.
Skupina GfK v ČR Skupina GfK v ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Více viz: www.gfk.cz, www.incoma.cz Skupina GfK v ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.
GfK Group GfK Group má více než 130 poboček a dceřiných společností působících
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
Další informace:
|
||||||||||||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz