(Kurzy.cz)
Pivovary Lobkowicz Group vykázaly v prvním pololetí 2015 ukazatel EBITDA očistěný o jednorázové položky ve výši
Pivovary
Lobkowicz Group, a. s., které jsou čtvrtou největší pivovarnickou společností
na českém trhu a sestávají se ze sedmi regionálních pivovarů (Protivín, Uherský
Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora), oznamují své
výsledky hospodaření za
1. pololetí 2015. Společnost dokázala ve jmenovaném období zvýšit provozní zisk
měřený ukazatelem EBITDA o 3,5 % na 117,3 milionu Kč, po očistění o jednorázové
položky pak celkových 123,5 milionu Kč. Podařilo se posílit prodej na domácím
trhu a mírně vzrostla i produkce piva v hektolitrech.
Celkové konsolidované tržby v prvním pololetí roku 2015 meziročně vzrostly o 0,4 % na 580,2 milionu Kč. Samotné tržby z prodeje piva meziročně vzrostly o 0,2 % na 552,1 milionu Kč. Nárůst v tržbách je tvořen zejména růstem prodejů. Na růstu tržeb do pohostinství a restaurací se podílely nejvýznamněji značky Lobkowicz a Klášter. Významný nárůst zaznamenaly 12° a 14° piva a rovněž pivní speciality představené v průběhu loňského roku, jako např. Chlumecký India Pale Ale.
Zisk před úroky, daněmi a odpisy – EBITDA – činil za prvních šest měsíců letošního roku 117,3 milionu Kč a meziročně vzrostl o 3,5 %. Stejný ukazatel očistěný o jednorázové položky dosáhl za prvních šest měsíců letošního roku 123,5 milionu Kč a meziročně vzrostl o 2,0 %. Za první pololetí společnost navíc dosáhla historické EBITDA marže ve výši 21,3 %.
„Dosažené výsledky hospodaření za první pololetí 2015 potvrzují naši dobrou pozici na vysoce konkurenčním trhu piva v České republice. Ukazuje se, že zaměření našich pivovarů na vaření poctivého piva řemeslným způsobem se vyplácí a konzumenti to oceňují. Daří se nám jak na provozní úrovni, kde mírně rosteme, tak i na úrovni čistého zisku pro akcionáře, který jsme výrazně vylepšili v rámci kapitalizace akcionářských půjček,“ řekl Zdeněk Radil, generální ředitel a předseda představenstva.
„Jsme velice pozitivní, co se týče budoucích výsledků za třetí čtvrtletí, kdy se díky rekordnímu teplému počasí podařilo maximalizovat naše prodeje. Měsíc červenec zaznamenal absolutní rekord v prodeji piva skupiny v celé její historii a meziroční nárůsty prodejů za letní měsíce (červen až srpen) přesáhly desetiprocentní hranici. Na odhad dopadu do konsolidovaných výsledků je zatím brzy, přesto věříme v dosažení vynikajícího výsledku za třetí kvartál,“ dodal Zdeněk Radil.
Provozní zisk (EBIT) za prvních šest měsíců roku 2015 dosáhl výše 40,0 milionu Kč a zvýšil se oproti prvním šesti měsícům loňského roku o 38,2 %, a to vlivem lepší provozní výkonnosti v oblasti řízení nákladů. Skupina realizovala v prvním pololetí 2015 čistý zisk ve výši 30,0 milionů Kč v porovnání se ztrátou 26 milionů Kč v prvním pololetí loňského roku, a to díky uskutečněné kapitalizaci akcionářských půjček v loňském roce, jež výrazně snížila dluhové zatížení skupiny.
Pivovary Lobkowicz Group, a. s.
Roman Pavlík
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz