(Kurzy.cz)
ACEA: Prodeje automobilů v Evropě v březnu propadly o 10% r/r, v 1Q pak o 9,7%
Prodeje za celý 1Q propadly o 9,7% na 3,1 miliónu vozů. Pokud se dosavadní tempo vývoje trhu udrží, vrátí letošní výsledek automobilový trh zpět cca do roku 1993. Odhaduje se, že letos celkové prodeje v Evropě poklesnou o více jak 7%
Největší propad z evropských výrobců zaznamenal francouzský Peugeot, jehož prodeje propadly meziročně o 16%, stejně jako prodeje evropské divize Fordu, prodeje německého VW poklesly o 9,3%.
PRodeje evropské divize GM poklesly o 13% z toho prodeje Chevroletu o 28%. Prodeje Opelu poklesly o 10%, Renaultu o 9,7%, relativně nejlépe si vedl Fiat s poklesem o pouhých 1,2% díky poměrně úspěšnému vstupu nového modelu 500 L wagon na trh. Prodeje Fiatu v Itálii poklesly o 4,9% oproti 17procentnímu poklesu v únoru.
Prodeje BMW poklesly o 4,7%, prodeje Audi klesly o 1%, prodeje Mercedesu rostly o 0,8%.
Prodeje Škodovky poklesly meziročně o 5,4% respektive 7,3% za celý 1Q.
Výrazně se nedařilo asijským značkám v čele se 17procentním propadem u Toyoty a Mazdy a 10% u Hyundai. Honda posílila prodeje o 17,2%, Kia si polepšila o 3,7%.
Růst o 20% zaznamenala Dacia, o 13,3% si polepšil Jaguar Land Rover
V rámci jednotlivých zemí byla situace nejhorší na Kypru a ve Finsku, kde prodeje propadly meziročně o více jak 58%, pokles o 32,2% zaznamenalo Rumunsko o 31,4% Holandsko a o 21,2% poklesly prodeje ve Švédsku. Prodeje v ČR poklesly o 19%.
Naopak růst prodejů zaznamenalo Dánsko s růstem o 9,2%, Maďarsko +6,3% a Velká Británie +5,9%.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz