Některé cestovní kanceláře se nedožily ani konce těchto prázdnin
Praha, 4. října 2004 – Pro mnohé občany ČR je každoroční krach některé cestovní kanceláře pomalu běžnou informací letních prázdnin. Výsledky výzkumu Z reprezentativního výzkumu provedeného společností GfK Praha v 1. polovině září 2004 vyplývá, že naprostá většina populace ČR (94 %) zaregistrovala, že na přelomu srpna a září zkrachovaly dvě významné cestovní kanceláře. Necelá třetina dotázaných jmenovala CK Globtour (32 %), 3 % dotázaných si byla vědoma úpadku cestovní kanceláře Travel Market z Liberce a další 3 % věděla, že byl vyhlášen konkurz na nějakou cestovní kancelář z Liberce, ale nedokázala si vzpomenout na její přesný název. Jinou cestovní kancelář uvedla 2 % respondentů a necelé dvě třetiny dotázaných nevěděly o jakou konkrétní CK se jednalo.
Nejlépe informováni o úpadku cestovních kanceláří byli lidé ve věku 45 – 59 let, středoškoláci bez maturity a vysokoškoláci. A co si lidé obecně myslí o krachu cestovních kanceláří? Dvě třetiny dotázaných zastávají názor, že úpadek může postihnout v podstatě jakoukoliv cestovní kancelář a více jak dvě třetiny respondentů (70 %) souhlasily s názorem, že v současné době jsou klienti zkrachovalých CK zajištěni lépe, než tomu bylo v minulosti. Takto se vyjádřili o něco častěji muži než ženy, zástupci střední generace. Četnost těchto odpovědí roste s dosaženým stupněm vzdělání. Více než polovina respondentů (57 %) se pak domnívá, že se na sliby CK nelze spolehnout. Obecně se dá říci, že důvěra v CK se zavedeným jménem je vyšší, věří, že takové cestovní kanceláře své sliby dodrží. Takto se vyslovilo sedm respondentů z deseti. Z výsledků je patrné, že pokud se naši občané i v budoucnu rozhodnou využít služeb některé z CK, tak tři čtvrtiny dotázaných (75 %) budou více zvažovat finanční sílu CK než dříve. Tyto závěry vycházejí z plně reprezentativního průzkumu, který společnost GfK Praha realizovala metodou telefonického dotazování na vzorku 500 náhodně vybraných osob ve věku 15 – 79 let z celé České republiky.
Skupina GfK ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Více viz: www.gfk.cz. www.incoma.cz Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.
GfK Group má více než 120 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 200 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. Více viz: www.gfk.com
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
|
|||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři