V souvislosti s velmi úspěšným rozvojem svých aktivit ve střední a východní Evropě (CEE) se skupina GfK rozhodla rozšířit svůj regionální management team o Tomáše Krásného. S okamžitou platností byl jmenován do funkce Business Development Manager CEE a vede speciální regionální projekty v oblasti marketingu a strategie. Od 1.7.2005 se Tomáš Krásný stane jedním z generálních ředitelů společnosti FESSEL – GfK se sídlem ve Vídni a bude zodpovídat za řízení regionu.
Tomáš Krásný osvědčil své odborné i managerské schopnosti jako spoluzakladatel firmy INCOMA Research, která se koncem 90. let vypracovala na pozici největší nezávislé marketingově výzkumné agentury na českém a slovenském trhu. Po začlenění této agentury do sítě GfK v roce 2000 zodpovídal za řízení procesu integrace. V roce 2003 převzal funkci Business Development Managera skupiny GfK v ČR a věnoval se zejména marketingovému plánování, key account managementu, implementaci značkových výzkumných nástrojů a mezinárodnímu sdílení know-how.
Souběžně se podílel i na vybraných rozvojových, marketingových a akvizičních projektech v řadě zemí střední a východní Evropy a absolvoval program výměny zkušeností s managery v sesterských firmách v USA, Velké Británii a Švýcarsku. Stal se rovněž členem globálního Excellence III Teamu, který rozvíjí knowledge exchange system skupiny GfK. Kromě toho zastával některé významné odborné a veřejné funkce, byl předsedou dozorčí rady Svazu obchodu ČR, místopředsedou výběrového sdružení výzkumných agentur SIMAR či prezidentem CIMA – Českého institutu pro marketing.
Díky svým znalostem marketingového výzkumu, porozumění podnikání klientů a managerským schopnostem je Tomáš Krásný cennou posilou sítě GfK jak z krátkodobého, tak i z dlouhodobého hlediska.
Ke své nové pracovní pozici Tomáš Krásný poznamenal: “Stávající rozšíření Evropské unie přináší obrovské příležitosti pro firmy i jejich managery. Mám radost, že v tomto směru mohu sehrát aktivní roli. Společnost FESSEL – GfK byla skutečným pionýrem v expanzi do střední a východní Evropy a svoji první dceřinou společnost založila v Budapešti již v roce 1989. Po rozšíření EU se lokální trhy budou intenzivně měnit a částečně integrovat. Skupina GfK jakožto jedna z vedoucích výzkumných sítí v regionu na tento vývoj bude reagovat proaktivně a podpoří své národní firmy novými službami zejména v oblasti rozvíjení vztahů s klíčovými zákazníky, sdílení znalostí či řízení regionálních kompetenčních center podporujících inovace a marketing. K rozvoji těchto podpůrných managerských služeb chci naplno přispět, a to s využitím svých dosavadních odborných i podnikatelských zkušeností i globálního know-how skupiny GfK.”
Síť GfK ve střední a východní Evropě
Nejstarší člen skupiny GfK v regionu, společnost FESSEL – GfK se sídlem ve Vídni, byla založena před více než 50 lety a je nejvýznamnějším hráčem rakouského výzkumného trhu. V období po roce 1989 stála společnost FESSEL – GfK u zrodu unikátní sítě výzkumných firem pokrývající střední a východní Evropu. Tato expanze se podařila díky hlubokému porozumění národním kulturám jednotlivých zemí regionu a s podporou silné skupiny GfK, páté největší globální výzkumné sítě. GfK hraje zásadní roli nejen v nových členských zemích EU, ale i na trzích jihovýchodní Evropy (zejména v Rumunsku, Bulharsku, Chorvatsku, Srbsku a Černé Hoře a Bosně – Hercegovině), v Rusku a na Ukrajině. Systematický rozvoj sítě firem a důraz na kvalitní lokální management přináší měřitelné výsledky. Po velmi úspěšném roce 2003 se GfK ve střední a východní Evropě daří i letos – v prvním čtvrtletí 2004 byl dosažen organický růst o 35 %. |