Výsledky hospodaření v GfK Group CZ 2003
Skupina GfK ČR považuje na základě provedených analýz rok 2003 za velmi úspěšný.
Praha, dne 1.3.2004 - Skupina GfK realizovala v České republice výkon téměř 300,0 mil Kč. GfK Praha překročila hranici 200,0 mil. Kč, INCOMA Research 50,0 mil. Kč a INCOMA Consult 30,0 mil. Kč.
Skupina GfK ČR považuje na základě provedených analýz rok 2003 za velmi úspěšný. Podařilo se dosáhnout zásadního růstu ve strategických rozvojových oblastech, zvýšil se podíl efektivnějších a sofistikovanějších výzkumných řešení. Mezi největší úspěchy patří zejména:
-
Růst obratu v klíčových segmentech trhu (finanční a pojišťovací služby, automobilový výzkum, rychloobrátkové spotřební zboží, telekomunikační trhy a energetika, apod.).
-
Velmi dynamický růst zdravotnického výzkumu.
-
Zvýšení podílu projektů realizovaných s využitím značkových výzkumných nástrojů holdingu GfK, např. AD*CREATOR®, AD*VANTAGE®/ACT, GENIUS® (metody koncept testů a pretestů reklamy), ATS® (měření efektivity reklamních kampaní), apod.
-
Růst výkonu skupiny na nepotravinářském trhu, zejména v oblasti výzkumů Ad hoc a panelových výzkumů.
-
Posílení pozice na trhu rychloobrátkového spotřebního zboží, kde nabízí skupina GfK vedle Ad Hoc výzkumů také řadu speciálních spotřebních analýz vycházejících z kontinuálního výzkumu ConsumerScan (mj. unikátní analytické nástroje pro podporu Category Managementu).
-
Rozvoj výzkumu gastronomického trhu (HORECA) a nárůst počtu výzkumných produktů v oblasti Regional a Retail Research
-
Prohloubení spolupráce s klíčovými klienty.
Ziskově to byl pro skupinu velmi úspěšný rok. Zisk rostl, mj. i proto, že se zkvalitnilo produktové portfolio a omezily se projekty s nízkou přidanou hodnotou a z ní vyplývající špatnou rentabilitou. V roce 2003 zakoupila skupina GfK aktivity společnosti AMAR v oblasti panelových výzkumů nepotravinářského zboží. Koncem loňského roku zakoupila dále společnost GfK Praha produkt MEDIAS, který začlenila do nového vlastního projektu OUTDOOR MEDIA PROJEKT.
Koncem roku 2003 podrobila společnost GfK Praha svou činnost nezávislému auditu kvality provedenému společností KPMG. Podrobnosti výsledků auditu jsou uvedeny na www.gfk.cz.
Probíhala příprava dalších akvizicí na českém a středoevropském trhu. Skupina si tak vytvářela předpoklady dalšího rozvoje v budoucích letech.
Zvyšování ziskovosti a důraz na rozvoj produktů s přidanou hodnotou jsou prioritou skupiny GfK nejen v ČR, ale globálně. GfK Group oznámil předběžné výsledky za rok 2003:
-
GfK dosáhlo zvýšení prodeje o 6.4 procenta na 595.1 milionů EUR
-
EBIT včetně příjmů z majetkových účastí vzrostl o 37.8 procent na 68.9 milionů EUR
-
Vstup zakázek na počátku roku 2004 představuje již 38.0 procent z cílového rozpočtu 630 milionů EURR
Skupina GfK ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu.
Skupina GfK ČR je součástí GfK Group, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.
GfK Group má 140 poboček a dceřiných společností působících v 50 zemích světa. Zaměstnává více než 5 000 pracovníků. Podle předběžných výsledků dosáhla v roce 2003 obratu 595,1 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Non-Food Tracking, Media a Ad Hoc Research.
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
Consumer Tracking |
Informační servis k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování a chování spotřebitelů nejen u předmětů denní potřeby, ale i spotřebních předmětů dlouhodobé spotřeby a služeb. |
HealthCare |
Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby veterinárních léčiv. |
Non-Food Tracking |
Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřebitelských předmětů. |
Media |
Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Přitom jde nejenom o kvantitativní analýzy, ale i preference diváků a vybavování si mediálních obsahů. |
Ad Hoc Research |
Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb k optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů. |
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři