POLSKO: NOVÁ ROZVOJOVÁ PŘÍLEŽITOST PRO DODAVATELE RYCHLOOBRÁTKOVÉHO ZBOŽÍ
Blížící se vstup ČR do Evropské unie znamená pro výrobce spotřebního zboží řadu hrozeb, ale též některé velmi zajímavé rozvojové příležitosti.
Jednou z největších je faktické otevření velkého polského trhu, který je pro české výrobce blízký nejen geograficky, ale též z hlediska svých základních marketingových parametrů.
Polský trh má však i některá silná specifika, mezi něž patří například:
- přetrvávající silná pozice nezávislého maloobchodu, jehož tržní podíl představuje zhruba 60 %
- nezastupitelná funkce regionálního velkoobchodu, který je branou k rozsáhlé nezávislé maloobchodní síti
- velký počet mezinárodních, ale též polských maloobchodních řetězců (téměř 100 se zhruba 5 000 významnými prodejnami)
- prudce expandující moderní gastronomie, která se stává vysoce atraktivním alternativním distribučním kanálem
Rychlý přehled o relativně komplikovaném polském trhu a jeho výše zmíněných specifikách lze získat z volně prodejných studií, které právě nyní v anglické verzi aktuálně publikuje GfK Polonia. Jedná se o studie
- FMCG Wholesale Market in Poland 2003
- FMCG Retail Chains in Poland 2003
- Catering Market in Poland 2003
Studie si lze objednat na adrese mikolasova@gfk.cz.
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři