Španělé sází na digitalizaci cestovního ruchu. Turismus tam láme rekordy
Cestovní ruch je klíčovým sektorem španělské ekonomiky, který se po pandemii covid-19 rychle zotavil a dosáhl v posledních dvou letech rekordních čísel. Loni navštívilo Španělsko 94 milionů zahraničních turistů, což z něj činí jednu z nejnavštěvovanějších zemí světa. Nové strategie v oblasti cestovního ruchu, na kterých spolupracují státní i soukromé subjekty, kladou důraz na kvalitu, udržitelnost a digitalizaci, což přispívá ke konkurenceschopnosti a odolnosti sektoru.
![](https://i.fin.cz/zpravy/obrazky/66/798966/shutterstock_2273567601.jpg)
Ilustrační foto Shutterstock
Investice do modernizace cestovního ruchu přesahují 3,9 miliardy eur a nabízejí široké příležitosti pro inovativní řešení i českým firmám.
V minulosti byla cílem španělského cestovního ruchu maximalizace počtu návštěvníků země. Tento přístup vedl k masovosti, která způsobila řadu napětí zejména v oblastech s vysokou koncentrací turistů. V současné době se sektor zaměřuje více na udržitelnost, kvalitu a inovace. Nové aktuální strategie cílí na digitalizaci, zlepšení služeb pro turisty a na využívání moderních technologií pro efektivní správu destinací.
DIGITALIZACE A INOVACE
Pro rozvoj španělského cestovního ruchu je stěžejní digitalizace. Významným projektem je Smart Destination Platform, kterou vyvinula společnost SEGITTUR (Státní obchodní společnost pro řízení technologií inovací a cestovního ruchu). Tato platforma propojuje data z veřejných a soukromých zdrojů s cílem nabízet informace, aktivovat inovace a uspokojovat potřeby subjektů v hodnotovém řetězci cestovního ruchu (turisté, destinace a cestovní agentury).
Kromě toho platforma podporuje dlouhodobou udržitelnost a pomáhá efektivně a přehledně řídit tok turistů do destinací. Investice do tohoto projektu činí 130 milionů eur z Plánu obnovy, transformace a odolnosti.
UDRŽITELNOST A KVALITNÍ ŘEŠENÍ
Dalším produktem agentury SEGITTUR je Program inteligentních turistických destinací, jehož cílem je podpora konkurenceschopnosti a udržitelnosti. Tento program podporuje nejen moderní technologie, ale také dlouhodobé plánování a adaptaci na globální výzvy, jako je změna klimatu nebo sezónnost poptávky. Prioritami jsou zlepšení komunikace, dostupnosti a adaptace nabídky na rozmanité potřeby turistů. Mezi klíčové oblasti patří:
- senzorové technologie (např. řízení toku nebo měření obsazenosti),
- technologie pro bezpečnost,
- technologie pro sledování a pochopení poptávky po cestovním ruchu,
- technologie, vybavení a infrastruktura spojená s udržitelností, racionalizací a optimalizací zdrojů,
- inteligentní řízení destinace.
LUXUSNÍ A DLOUHODOBÝ CESTOVNÍ RUCH
V posledních letech narůstá zájem o luxusní a dlouhodobý cestovní ruch. Nové hotely a rekreační objekty cílí na náročnější klientelu, což vytváří poptávku po kvalitním vybavení a řešeních pro vysoký standard služeb. Tento segment je rovněž příležitostí pro specializované firmy, které mohou nabízet inovativní technologie a produkty.
PŘÍLEŽITOSTI PRO ČESKÉ FIRMY
Rychlý růst španělského cestovního ruchu a důraz na udržitelnost a digitalizaci nabízí mnoho příležitostí pro české firmy. Ty mohou těžit z poptávky po technologiích, které podporují digitalizaci destinací, udržitelnost a zlepšení turistické infrastruktury. Také sektor luxusního cestovního ruchu je perspektivní pro dodávky vybavení a řešení nejvyšší kvality. Investice do modernizace cestovního ruchu představují atraktivní pole působení pro české podniky, které nabízejí inovativní řešení a produkty.
Begoňa Iglesias Garrote, ekonomická specialistka, Velvyslanectví ČR v Madridu
![](https://i.fin.cz/news/foto/loga/Moderni-ekonomicka-diplomacie.png)
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Stanovení průměrné ceny pohonných hmot pro účely poskytování cestovních náhrad
- Obchod a cestovní ruch, Pracovníci cestovního ruchu (kromě průvodců) - Volná místa
- Odborný zaměstnanec/kyně oddělení cestovního ruchu odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu - nabídka práce
- Referent oddělení cestovního ruchu, kultury a sportu na odboru cestovního ruchu, kultury a sportu - nabídka práce
- Vedoucí Oddělení Cestovního Ruchu, Kultury A Sportu Na Odboru Cestovního Ruchu, Kultury A Sportu Magistrátu Města Liberec - Volná pracovní místa
- Obchod a cestovní ruch, Průvodci a delegáti v cestovním ruchu - Volná pracovní místa
- Referent Oddělení Cestovního Ruchu, Kultury A Sportu Na Odboru Cestovního Ruchu, Kultury A Sportu - Volná pracovní místa
- Úředník odboru kultury, památkové péče, lázeňství a cestovního ruchu (oddělení cestovního ruchu a lázeňství) - nabídka práce
- Cestovní ruch – 3. čtvrtletí 2021 - Některé segmenty cestovního ruchu v Česku se vrátily k normálu.