Loajalita německých řidičů k pojišťovně skončila. Ke změně motivuje cena
Každý druhý klient zvažuje změnu pojištění vozidla. Vyplývá to z průzkumu společnosti ADAC Autoversicherung. Z toho 46 % o tom chce uvažovat a 5 % se již rozhodlo tak učinit. Necelá polovina respondentů však zůstává nadále věrná své dosavadní pojišťovně (47 %).
V současné době je 51 % německých řidičů otevřeno změně značky pojištění svého vozidla. Takové jsou výsledky on-line průzkumu, který provedla výzkumná společnost Bilendi GmbH na objednávku ADAC Autoversicherung AG. Studie se jako reprezentativní anketa uskutečnila v září letošního roku. Dotazováno bylo celkem 1 001 motoristů ve věku od 18 let, kteří rozhodují nebo spolurozhodují o pojištění vozidla.
Zástupci pojištění vozidel ADAC jsou přesvědčeni o trendu
To znamená, že úzké vazby na poskytovatele pojišťovací služby se nadále rozpadají. Mnichovská společnost ADAC hovoří o trendu. Pouze 47 % z oslovených v současné době uvádí, že chtějí zůstat věrní své pojišťovně. Ještě loni to bylo 51 %, před 2 lety dokonce 55 %.
Mezi řidiči, kteří jsou ochotni změnit pojišťovnu, jich 87 % uvádí, že chtějí sjednáním nové pojistné smlouvy ušetřit. Nicméně 83 % chce přejít k jinému poskytovateli pouze v případě, že pojistné bude díky tomu výrazně levnější. Z těch, kteří uvažují o změně, 58 % uvádí, že nejdůležitějším faktorem při výběru pojištění vozidla je cena. Naopak pro 67 % věrných zákazníků jsou rozhodujícími kritérii výkon a služby.
Už více než třetina motoristů se rozhodla uzavřít pojištění on-line
Nejdůležitější závěry ze studie: Celkem 38 % všech motoristů si své současné vozidlo pojistilo on-line. Ve věkové skupině nad 60 let se pro pojištění on-line rozhodlo 35 % z nich. Většina všech respondentů (59 %) uzavřela pojištění svého současného vozidla osobně nebo telefonicky. Obecně ale považují bezmála 2/3 dotázaných účastníků ankety (63 %) osobní poradenství v oblasti pojištění za důležité. Mezi těmi, kteří si dosud nesjednali pojistku on-line, je to dokonce 88 %.
Své současné vozidlo si on-line pojistilo 38 % respondentů. Podíl osob mladších 40 let, které si sjednaly pojištění auta on-line, je s 42 % jen mírně nadprůměrný, zejména porovnáme-li to s 35 % osob starších 60 let, jež rovněž uzavřely pojištění vozidla on-line. Celkově již polovina všech respondentů (49 %) využila internet k pojištění vozidla. 3 ze 4 respondentů (75 %) považují uzavření smlouvy on-line za výhodné.
Navíc velká většina účastníků ankety (78 %) si před uzavřením pojištění stejně vyhledává informace na internetu. Mezi řidiči, kteří uvažují o změně pojištění, by 63 % nejraději provedlo uzavření pojištění vozidla on-line.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Pobočky zahraničních pojišťoven (Výkaz zisku nebo ztráty tuzemských pojišťoven a poboček zahraničních pojišťoven) - ekonomika ČNB
- Pojišťovny celkem (v tis. Kč) (Struktura investic tuzemských pojišťoven (bez poboček zahraničních pojišťoven)) - ekonomika ČNB
- Pojišťovny celkem (Rozvaha tuzemských pojišťoven a poboček zahraničních pojišťoven - Závazky a vlastní kapitál) - ekonomika ČNB
- Pojišťovny celkem (v tis. Kč) (Rozvaha tuzemských pojišťoven a poboček zahraničních pojišťoven - Závazky a vlastní kapitál) - ekonomika ČNB
- Pojišťovny celkem (v tis. Kč) (Rozvaha tuzemských pojišťoven a poboček zahraničních pojišťoven - Aktiva) - ekonomika ČNB
- Pojišťovny celkem (v tis. Kč) (Výkaz zisku nebo ztráty tuzemských pojišťoven a poboček zahraničních pojišťoven) - ekonomika ČNB
- Pojišťovny celkem (Výkaz zisku nebo ztráty tuzemských pojišťoven a poboček zahraničních pojišťoven) - ekonomika ČNB
- Tuzemské pojišťovny (v tis. Kč) (Rozvaha tuzemských pojišťoven a poboček zahraničních pojišťoven - Aktiva) - ekonomika ČNB
- Tuzemské pojišťovny (v tis. Kč) (Rozvaha tuzemských pojišťoven a poboček zahraničních pojišťoven - Závazky a vlastní kapitál) - ekonomika ČNB
- Pojišťovny celkem (v tis. Kč) (Výkaz zisku nebo ztráty tuzemských pojišťoven a poboček zahraničních pojišťoven) - ekonomika ČNB
- Pojišťovny celkem (v tis. Kč) (Rozvaha tuzemských pojišťoven a poboček zahraničních pojišťoven - Aktiva) - ekonomika ČNB
- Tuzemské pojišťovny (v tis. Kč) (Rozvaha tuzemských pojišťoven a poboček zahraničních pojišťoven - Aktiva) - ekonomika ČNB
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Spotřebitelské půjčky rostou nejrychleji na jižní Moravě, jih Čech "zaostává"
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Levnější elektřina, dražší suroviny: Svátky se prodraží hlavně kvůli máslu
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Vojtěch Šanca, Delta Green
Základ flexibility: začít šetřit můžete hned teď, třeba i v bytě
Marek Pokorný, Portu
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla