Jak se dívá švýcarská veřejnost na pojišťovací sektor?
Na portálu německého časopisu Versicherungsmagazin byl zveřejněn článek, který podává informaci o obsahu nové studie „Swiss Insurance Monitor“. V ní jsou každoročně prezentovány názory švýcarských občanů na sektor pojišťovnictví. Letos se mimo jiné ukázalo, že Švýcaři jsou o něco méně skeptičtí, pokud jde o využívání umělé inteligence. Je vhodné dodat, že autorský tým byl finančně podpořen i pojišťovacími podniky. Z výše uvedené studie vyplývají tyto hlavní závěry.
89 % z celkem 1009 respondentů sdělilo, že byli „postiženi“ zvýšením pojistného u soukromého zdravotního pojištění. Jinak to vypadá u majetkových pojištění. Zde se sice pojistné zvýšilo 50 % respondentů, ale vnímané finanční zatížení z titulu pojistného lehce pokleslo. U soukromého zdravotního pojištění se ukazuje, že pojistné představuje pro švýcarské obyvatelstvo vysoké průměrné finanční zatížení.
Přes vysoké zatížení z titulu pojistného nepodniklo 31 % klientů, kterým se zvýšilo pojistné soukromého zdravotního pojištění, a 42 % klientů, u nichž došlo k nárůstu pojistného majetkového pojištění, žádné další kroky. 21 % klientů v oblasti soukromého zdravotního pojištění a 18 % klientů v oblasti majetkového pojištění však uvedlo, že přemýšleli o změně pojišťovny. 8 % klientů soukromých zdravotních pojišťoven a 3 % klientů pojišťoven provozujících majetkové pojištění změnila ovšem pojistnou smlouvu a jen 5 %, resp. 3 %, klientů provedla změnu pojišťovny.
V rostoucí míře jsou žádány online kanály. Autoři studie však zmiňují, že není jasné, zda se klienti stále více obracejí na stávající online kanály, nebo zda pojišťovny předkládají širší nabídku. Údaje z roku 2024 potvrzují trend z minulých let. Při hledání informací, kalkulaci nabídek a při zpracování škodních událostí dávají klienti ve Švýcarsku stále více přednost online kanálu. Trend směrem k online kanálům zesiluje obzvlášť u mladých lidí a obyvatel žijících ve městě.
Nové aplikace s umělou inteligencí představují trend. 56 % švýcarského obyvatelstva již tyto aplikace použilo, a to 45 % v soukromém kontextu a 30 % v zaměstnání. Přes toto rozšíření jsou aplikace umělé inteligence hodnoceny negativně, resp. se projevuje tendence k negativnímu hodnocení. Negativnější pohled má venkovské obyvatelstvo oproti osobám žijícím ve městech a stejně tak starší populace ve srovnání s mladými lidmi. Přes lehce negativní hodnocení sledovaných aplikací si obyvatelstvo uvědomuje, že mohou pomoci při hledání informací, propočtech nabídek i zpracování škodních událostí, resp. tyto procesy usnadnit. Zvláště pak ty skupiny klientů, které se staví k aplikacím pozitivně, očekávají od nich úsporu času a precizní výsledky vyhledávání. Ze srovnání s minulým rokem je zřejmé, že klienti jsou vůči umělé inteligenci otevřenější. Například 80 % klientů uvedlo, že je pro ně důležité, aby byli informováni o nasazení umělé inteligence v rámci využívaných procesů.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?