Tržby skupiny Adastra loni vzrostly o 5 %. Největší zájem byl o cloudové platformy, AI i IoT řešení na míru
Skupina Adastra dosáhla v roce 2023 tržeb ve výši 4,7 miliard Kč, tedy o 5 % více oproti předchozímu roku. Mezi klienty nejvíce rostl zájem o služby v oblasti cloudových datových platforem, umělé inteligence a IoT.
“Pokud srovnáme celkové tržby dosažené pouze skupinou Adastra, v loňském roce to bylo 4,7 miliard korun, které znamenaly pětiprocentní nárůst oproti předchozímu období,“ říká Štěpán Kopřiva, generální ředitel Adastry ČR. Z důvodu oddělení skupiny Ataccama z holdingové struktury Adastra Group nelze porovnávat absolutní čísla tržeb v posledních dvou letech.
V čele pozornosti zákazníků: Datové platformy v cloudu, AI a IoT řešení na míru
Mezi zákazníky Adastry rostl v loňském roce zájem především o vývoj a implementaci řešení stojících na umělé inteligenci. “K našim klíčovým kompetencím patřil data management, kde se soustředíme na vývoj datových platforem v cloudu a nově i na řešení pro ESG reporting. Zákazníci hojně poptávali IoT řešení na míru a také vývoj enterprise softwarových aplikací. Celosvětově poptávaný byl také business consulting poskytující poradenství pro management a technologický rozvoj firem. Nedílnou součástí našich kompetencí byla a je marketingová agentura Proboston Creative,” vysvětluje Štěpán Kopřiva.
Globální expanze: Adastra posílila postavení na mezinárodních trzích
Adastra prošla na konci loňského roku personálními změnami. Na pozici CEO Adastra Česká republika se posunul dosavadní CTO Blindspot Solutions Štěpán Kopřiva. Nahradil tak Pavla Kyselu, který se stal COO celé skupiny Adastra. Vznikla také nová globální pozice pro umělou inteligenci, v jejímž čele stojí Chief AI Officer Ondřej Vaněk (předtím CEO Blindspot Solutions).
Se změnou vedení souvisely i strukturální změny s cílem posílit postavení firmy v mezinárodním měřítku a růst na klíčových trzích v Kanadě, Evropě, USA a v dalších regionech. „Naším cílem je optimalizovat globální fungování Adastry. Co se vymyslí a prodá na jednom trhu, nabídneme zákazníkům po celém světě,“ dodává Štěpán Kopřiva.
Adastra je mezinárodní konzultační společnost, která poskytuje komplexní služby v oblasti digitalizace. Zaměřuje se na zpracování dat, jejich analýzu, budování datových skladů, na oblasti internetu věcí (IoT), big dat, umělé inteligence, vývoje aplikací včetně mobilních či tvorbu marketingových a kreativních strategií. Mezi zákazníky Adastry patří firmy z oblasti retailu, financí a bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikací, automobilového průmyslu, průmyslu, energetiky, farmacie a řady dalších odvětví včetně státní správy. Její projekty realizuje na 2200 konzultantů z 25 kanceláří po celém světě. Obrat Adastry za rok 2023 dosáhl 4,7 miliard Kč.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Výsledky:
Přečtěte si také:
Prezentace
12.11.2024 Motorola má nový hit Black Friday, svůj…
11.11.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?