Slad, chmel i technologie. Pivní partnerství mezi Českem a Vietnamem roste

Letos v září tak zástupci vietnamských firem z oboru produkce piva navštívili několik českých firem vyrábějících pivní technologie, prohlédli si také produkci sladu a chmele. Incomingová mise, která proběhla v rámci PROPED sve spolupráci Velvyslanectví ČR v Hanoji a Ministerstva zemědělství ČR, potvrdila, jak blízko mají obě země k pivu a jak může tento nápoj a jeho kultura propojovat nejen lidi, ale i byznys.
Vietnamské pivovarnictví má bohatou historii sahající až do konce 19. století a po ekonomické liberalizaci v 90. letech 20. století zaznamenalo výrazný růst. Jakkoli může být pivní kultura Vietnamu oproti té české alternativní (například praktikou servírování piva s kostkami ledu), jistě se neliší s ohledem na společenskou relaxaci a volnočasovou aktivitu, která je oblíbená napříč všemi vrstvami společnosti.
Inspirace Českem i Německem
Ve Vietnamu funguje více než 45 minipivovarů, z nichž většina vyrábí piva inspirovaná českými pivovary a část je ovlivněna německými pivovarnickými postupy. Historické vazby Vietnamu s bývalými spojenci Československem a východním Německem podpořily v těchto zemích významné komunity a mnoho moderních pivovarníků strávilo nějaký čas v Česku, odkud si přivezli neocenitelné pivovarnické techniky a tradice. Vietnamští sládci, kteří věnují výrobě kvalitního piva značný čas a úsilí, již často dovážejí chmel a slad z Česka a Německa.
Navzdory zdejší pivní kultuře a novodobé tradici totiž Vietnam nedisponuje vlastními surovinami pro výrobu piva, tedy chmelem a sladem. Otevírají se tak příležitosti pro české exportéry, kteří mohou nabídnout své nejen tradiční, ale i nové odrůdy těchto produktů, jimž jsou vietnamské pivovary otevřeny. Oproti typicky hořkému pivu podle české receptury vietnamský spotřebitel preferuje piva lehčí, méně hořká a často je otevřen aromatičtějším tónům chuti. Vietnamské pivovary, včetně největšího Habeca, tak český chmel zajímá a mnohdy jej již odebírají. Čím dál více vietnamské firmy také kladou důraz na technologie, které produkci piva zefektivní. Těmi mohou být úsporná chladící zařízení, filtrační, plnící, balící zařízení a jiné. S nárůstem popularity minipivovarů se nabízí příležitosti pro maloobjemové varny piva na klíč, ale i výčepní systémy. Česko se ve Vietnamu těší pověsti země s kvalitním pivem, a to našim firmám vždy pomůže.
Fotogalerie
Incomingová mise ukázala, že roste zájem nejen o chmel a slad, ale také třeba výčepní zařízení nebo varny. Foto Velvyslanectví ČR v Hanoji
Trh s pivem dynamicky roste
Trh s pivem ve Vietnamu, jehož hodnota loni činila 3,1 miliardy USD, by měl růst složenou roční mírou růstu (CAGR) 7,60 % a do roku 2030 dosáhnout hodnoty 5,2 miliardy USD. Objemově se trh v roce 2023 odhaduje na 3,8 miliardy litrů, přičemž se očekává, že do roku 2030 dosáhne 6,1 miliardy litrů a poroste tempem 6,80 %. Rostoucí disponibilní příjmy, zejména u mladých lidí ve městech, jsou hnacím motorem poptávky, neboť rostoucí střední třída vyhledává proslulejší a rozmanitější pivní produkty. Také turisté významně přispívají k poptávce, zejména po místních a řemeslných pivech, což podporuje expanzi trhu. V neposlední řadě jsou to též zahraniční pivovary, které projevují zvýšený zájem o vietnamský trh, což vede k rostoucí konkurenci mezi domácími a mezinárodními značkami.
Nikola Sichlerová, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Hanoji
Jan Kallus, stážista, Velvyslanectví ČR v Hanoji

Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Koronavirus Česko - koronavirus v České republice
- Vietnam v roce 2022 - Růst HDP Vietnamu v roce 2022 meziročně přesáhl 8 %
- USA s růstem technologií výjimkou mezi poklesy
- Jan Zahradil: USA a Vietnam uzavřely „strategické partnerství“
- Technologie 2000 spol. s r.o. německy: Technologie 2000 GmbH, francouzsky: Technologie 2000 S.A.R.L, anglicky: Technologie 2000 Comp.Ltd. - Zdroje dat
- Technologie 2000 spol. s r.o. německy: Technologie 2000 GmbH, francouzsky: Technologie 2000 S.A.R.L, anglicky: Technologie 2000 Comp.Ltd. - Zdroje dat
- 12.h - Evropa váhavá mezi Fedem, výsledky a růstem ropy, euro silnější, BCPP silněji roste díky dividendovým titulům
- Výzva pro přihlášky projektů Partnerství pro Cíle udržitelného rozvoje mezi ČR a UNDP v Zambii
- Spolek Partnerství mezi městy Horní Bříza - Villeneuve sur Yonne , Horní Bříza IČO 49747240 - Obchodní rejstřík firem
Prezentace
12.02.2025 iPhone 16 Pro za 699 Kč! Nová služba nemá v…
29.01.2025 Xiaomi má nový bestseller. Je extrémně nadupaný a
28.01.2025 České firmy stále častěji místo banky…
?
Okénko pro podnikatele
Tomáš Körner, Geis