Export (export.cz)
Export  |  25.09.2024 10:41:00

Slad, chmel i technologie. Pivní partnerství mezi Českem a Vietnamem roste

V rámci jihovýchodní AsieVietnam nejvyšší spotřebu piva na obyvatele a v zemi roste zájem nejen o masově vyráběné značky, ale také o prémiová a řemeslná piva. Potvrdila to i nedávná incomingová mise vietnamských pivovarníků po Česku.

Vietnamští pivovarníci a prodejci piva zavítali také na české chmelnice. Foto Velvyslanectví ČR v Hanoji

Letos v září tak zástupci vietnamských firem z oboru produkce piva navštívili několik českých firem vyrábějících pivní technologie, prohlédli si také produkci sladu a chmele. Incomingová mise, která proběhla v rámci PROPED sve spolupráci Velvyslanectví ČR v Hanoji a Ministerstva zemědělství ČR, potvrdila, jak blízko mají obě země k pivu a jak může tento nápoj a jeho kultura propojovat nejen lidi, ale i byznys.

Vietnamské pivovarnictví má bohatou historii sahající až do konce 19. století a po ekonomické liberalizaci v 90. letech 20. století zaznamenalo výrazný růst. Jakkoli může být pivní kultura Vietnamu oproti té české alternativní (například praktikou servírování piva s kostkami ledu), jistě se neliší s ohledem na společenskou relaxaci a volnočasovou aktivitu, která je oblíbená napříč všemi vrstvami společnosti.

Inspirace Českem i Německem

Ve Vietnamu funguje více než 45 minipivovarů, z nichž většina vyrábí piva inspirovaná českými pivovary a část je ovlivněna německými pivovarnickými postupy. Historické vazby Vietnamu s bývalými spojenci Československem a východním Německem podpořily v těchto zemích významné komunity a mnoho moderních pivovarníků strávilo nějaký čas v Česku, odkud si přivezli neocenitelné pivovarnické techniky a tradice. Vietnamští sládci, kteří věnují výrobě kvalitního piva značný čas a úsilí, již často dovážejí chmel a slad z Česka a Německa.

Navzdory zdejší pivní kultuře a novodobé tradici totiž Vietnam nedisponuje vlastními surovinami pro výrobu piva, tedy chmelem a sladem. Otevírají se tak příležitosti pro české exportéry, kteří mohou nabídnout své nejen tradiční, ale i nové odrůdy těchto produktů, jimž jsou vietnamské pivovary otevřeny. Oproti typicky hořkému pivu podle české receptury vietnamský spotřebitel preferuje piva lehčí, méně hořká a často je otevřen aromatičtějším tónům chuti. Vietnamské pivovary, včetně největšího Habeca, tak český chmel zajímá a mnohdy jej již odebírají. Čím dál více vietnamské firmy také kladou důraz na technologie, které produkci piva zefektivní. Těmi mohou být úsporná chladící zařízení, filtrační, plnící, balící zařízení a jiné. S nárůstem popularity minipivovarů se nabízí příležitosti pro maloobjemové varny piva na klíč, ale i výčepní systémy. Česko se ve Vietnamu těší pověsti země s kvalitním pivem, a to našim firmám vždy pomůže.

 

Fotogalerie

Incomingová mise ukázala, že roste zájem nejen o chmel a slad, ale také třeba výčepní zařízení nebo varny. Foto Velvyslanectví ČR v Hanoji

Trh s pivem dynamicky roste

Trh s pivem ve Vietnamu, jehož hodnota loni činila 3,1 miliardy USD, by měl růst složenou roční mírou růstu (CAGR) 7,60 % a do roku 2030 dosáhnout hodnoty 5,2 miliardy USD. Objemově se trh v roce 2023 odhaduje na 3,8 miliardy litrů, přičemž se očekává, že do roku 2030 dosáhne 6,1 miliardy litrů a poroste tempem 6,80 %. Rostoucí disponibilní příjmy, zejména u mladých lidí ve městech, jsou hnacím motorem poptávky, neboť rostoucí střední třída vyhledává proslulejší a rozmanitější pivní produkty. Také turisté významně přispívají k poptávce, zejména po místních a řemeslných pivech, což podporuje expanzi trhu. V neposlední řadě jsou to též zahraniční pivovary, které projevují zvýšený zájem o vietnamský trh, což vede k rostoucí konkurenci mezi domácími a mezinárodními značkami.

Nikola Sichlerová, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Hanoji

Jan Kallus, stážista, Velvyslanectví ČR v Hanoji

 

Moderní ekonomická diplomacie



Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář






?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688