mzv.cz (MZv ČR)
Makroekonomika  |  17.07.2024 20:53:27

Kosovo - Železniční sektor, příležitosti pro český export. Mapa globálních oborových příležitostí 2024/2025

Mezi priority patří především celková rekonstrukce a modernizace severojižní železniční tratě 10 (Raute 10) mezi hranicemi se Srbskem a Severní Makedonií v délce 150 km. Projekt financuje Evropská banka pro obnovu a rozvoj.

Ze tří fází aktuálně probíhají dvě, které se týkají obnovy 67 km železniční tratě a 13 železničních stanic a zastávek z Prištiny k hranici Severní Makedonie s náklady 100 mil. EUR a obnovy 35 km železniční trati, 5 železničních stanic a 5 zastávek z Prištiny do Mitrovice s náklady 67 mil. EUR. 3. fáze, resp. obnova 47 km trati z Mitrovice na srbskou hranici se plánuje.

Projekt zahrnuje modernizované nebo nové značení vysoké úrovně, telekomunikační zařízení, výhybky, koleje, kolejové dno, propustky, mosty a tunely. Celkově projekt představuje největší investici do kosovské železniční dopravní infrastruktury za poslední desetiletí.S modernizací železniční dopravní infrastruktury souvisí i potřeba celkové modernizace technického zázemí a vozového parku dopravců.

Rekonstrukce stávajících a výstavba nových železničních tratí je součástí plánů na rozvoj konektivity zemí západního Balkánu. Prioritním projektem v Kosovu je celková rekonstrukce severojižní železniční trasy (Raute 10) mezi hranicí se Srbskem a Severní Makedonií (Leshak – Kosovo Polje – Elez Han) v délce cca 150 km. Uvedený projekt byl zařazen mezi prioritní a získal finanční podporu Evropské banky pro obnovu a rozvoj. EU hodlá prostřednictvím investičního rámce pro západní Balkán financovat technickou pomoc na obnovu severní části kosovské železniční trasy Raute 10 z Mitrovice do Leshaku. Hlavním cílem projektu je zajistit celkovou obnovu a modernizaci trati, která umožní zrychlit pohyb obyvatelstva, zboží a služeb. Realizace projektu bude mít obrovský ekonomický, sociální a environmentální přínos nejen pro Kosovo, ale i pro celý region. Kosovské podniky budou mít po dokončení projektu mnohem lepší podmínky pro ekonomický rozvoj díky novým možnostem v oblasti distribuce a exportu zboží. Trať bude koncipována tak, aby bylo možné ji začlenit do evropské integrální sítě. S modernizací železniční dopravní infrastruktury souvisí modernizace technického zázemí a vozového parku dopravců, kde by se mohly uplatnit české firmy, které dodávají například řídicí a bezpečnostní systémy, komponenty na kolejová vozidla, případně provádějí generální opravy lokomotiv, vagonů apod.

Článek je součástí projektu MZV Mapa globálních oborových příležitostí

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Zprávy a články ke koronaviru a nemoci COVID-19


Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:

Pá 14:37  Nezaměstnanost klesla podle očekávání (6.9.2024) ČSOB-Dealing (ČSOB-Dealing)
Pá 14:22  Český průmysl stále hlavním rizikem probíhajícího oživení ČSOB-Dealing (ČSOB-Dealing)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688