Korejská republika - Kulturní a kreativní odvětví, gaming, příležitosti pro český export. Mapa globálních oborových příležitostí 2024/2025
TV show jako Hra na oliheň, rytmy skupiny BTS nebo barevné videoklipy plné módních kreací. To vše je součástí tzv. korejské vlny neboli hallyu. Četné filmy, dramata, hudba, tzv. webtoony, hry a televizní pořady vyrobené v Koreji neustále přitahují pozornost na globálním trhu.
Anglický pojem „K-content“, který odkazuje na kreativní obsah pocházející z Jižní Koreje, se na globální pop-kulturní scéně stal mainstreamem. V roce 2022 dosahovala velikost tohoto segmentu přibližně 111,6 miliardy USD, což představovalo nárůst o 9,9 % oproti předchozímu roku. Jedná se o velmi rostoucí segment s vysokou přidanou hodnotou, který pokračuje v růstu bez ohledu možný hospodářský pokles jinde ve světě. V globálním měřítku Korea zaujímá 8. místo. Korejský rozpočet pro tento sektor na rok 2024 se oproti loňskému roku zvýšil o 18 % a poprvé tak přesáhl hodnotu v přepočtu 740 milionů USD. Tento průmysl je možné označit jako národní a strategický a místní vláda do něj směle investuje. Prostřednictvím rozšířených investic plánuje Korea stát se od roku 2023 jedním ze čtyř největších hráčů v této oblasti na světě.
Jihokorejská vášeň pro K-pop je úzce spojená se znatelnou poptávkou po hudebních nástrojích. Příležitosti se tak nabízí výrobcům v širokém spektru - od klávesových nástrojů po elektrické kytary.
České a zejména pražské kulisy Korejce velmi přitahují a povědomí o ČR i zkušenost s cestováním k nám je mezi místními velmi silná. Toho lze využít například prostřednictvím spolupráce mezi korejskými a českými produkčními společnostmi a natáčení obsahu v českých lokacích.
Významnou roli v životě Korejců hrají rovněž videohry a tento segment je zde významný nejen ekonomicky ale i společensky. Dle odhadů generoval globální herní trh v roce 2023 až 184 miliard USD, což představovalo meziroční růst o 0,6 %. Jižní Korea patří celosvětově mezi pět zemí s největším podílem na tomto trhu.
Korejský herní trh dosahoval v roce 2022 velikosti v přepočtu 16 miliard USD a celosvětově je tak na 4. místě. Při pohledu na rozložení podílu herních platforem zabírají největší část mobilní hry s 64,4 %, následují PC hry s 28,6 %, konzolové hry s 5,5 % a arkádové hry s 1,5 %.
S herním průmyslem je v Koreji neodmyslitelně spojené odvětví e-sportu a to zde v roce 2022 dosahovalo velikosti 111 milionů USD. Nejpopulárnější hrou je League of Legends, jejíž světový šampionát hostily v roce 2023 města Busan a Soul..
Největšími jihokorejskými herními společnostmi jsou tzv. 3N: Nexon, NCSoft Corp and Netmarble Corp.
Významné akce v tomto sektoru: Cheonan K-culture Expo, Busan International Film Festival, Global Game Exhibition G-STAR, DESIGN KOREA.
Příležitosti pro české firmy se tak skýtají zejména v: produkci audiovizuálního obsahu, designu a videohrách, hudebních nástrojích
Článek je součástí projektu MZV Mapa globálních oborových příležitostí
Zprávy a články ke koronaviru a nemoci COVID-19
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
04.09.2024 Akciové portfolio Tomáše Vranky: Alphabet má…
02.09.2024 Nvidia opět překonala očekávání! Investoři…
29.08.2024 Změny v povinném ručení se blíží. Řidiči,…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Ropa padá na roční minima! Kam až poklesnou ceny pohonných hmot?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz