Čti více: Cestující má nárok na odškodnění, pokud mu v souvislosti se zpožděním při přepravě odbaveného zavazadla vznikne škoda
Cestující má nárok na odškodnění, pokud mu v souvislosti se zpožděním při přepravě odbaveného zavazadla vznikne škoda.
- Důležité je vyžádat si na daném letišti při příletu protokol o nedoručení zavazadla (tzv. PIR) a uschovat zavazadlový lístek spolu s palubní vstupenkou.
- Následně je možné uplatnit nárok na náhradu vzniklé škody přímo u leteckého dopravce.
- Nároky na odškodnění ani jiné reklamace se neuplatňují u provozovatele letiště ani u odbavující (handlingové) společnosti. Konkrétní podmínky uplatnění nároků na odškodnění mají dopravci na svých webových stránkách.
- Nárok na odškodnění vyplývající ze zpoždění je třeba u dopravce uplatnit nejpozději do 21 dnů od doručení zpožděného zavazadla.
Doporučujeme uschovat si účtenky týkající se nezbytně vynaložených nákladů (např. hygienické potřeby, základní náhradní ošacení), které obvykle dopravci pro úhradu odškodnění vyžadují.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Letecká doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato překonává jeden rekord za druhým, měď a železná ruda také rostou
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Utlumená aktivita v tuzemském výrobním sektoru pokračuje – PMI (září 2024)
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři