Pojištění dlouhodobé péče nabízí 3 pojišťovny. Srovnání produktů od Partners
Finančně poradenská společnost Partners letos postupně spouští zprostředkování nové produktové řady v oblasti krytí životních rizik – jde o pojištění dlouhodobé péče. Tento produkt je navržen tak, aby poskytoval klientům finanční zabezpečení v případě, že se o sebe nebudou schopní sami postarat a zůstanou závislí na pomoci další osoby, ať už kvůli nemoci, úrazu nebo stáří.
Postupné rozšiřování služby s velkým potenciálem
„Pojištění dlouhodobé péče představuje v oblasti životního pojištění velkou změnu, již dlouho zde něco takového nebylo. Toto pojištění otevírá dveře ke klientům, které jsme dosud životním pojištěním nemohli tolik oslovit. Jedná se především o starší osoby, hlavní cílová skupina začíná ve věku 45 až 50 let a více. Nabídka však bude zajímavá i pro mladší ročníky. Velký potenciál má pojištění i u zaměstnavatelů, rozšiřuje totiž možnosti zaměstnaneckých benefitů,“ říká Jan Brejl, obchodní ředitel Partners.
Pojištění dlouhodobé péče řeší situace, kdy se klient stane závislým na pomoci druhých. V takovou chvíli lidem standardně pomáhá stát v podobě příspěvku na péči a existují 4 stupně závislosti. Příspěvek na péči ale ve většině případů lidem na pokrytí nákladů na péči nestačí. „Je třeba mít vlastní rezervy nebo pojištění. Pojišťovny zatím nabízí krytí 3. a 4. stupně, některé i 2. stupeň. Z našich statistik vyplývá, že závislí na péči se stávají především lidé starší 70 , 75 let,“ konstatuje Pavel Krejčík, pojistný analytik Partners.
Daňová uznatelnost výhodou
Pojištění také podporuje stát v podobě daňové uznatelnosti. Od začátku roku 2024 tak toto pojištění daňové zvýhodnil spolu s doplňkovým penzijním spořením, investičním životním pojištěním a DIP. Pro všechny platí společný limit 48 000 Kč ročně ze strany klienta a 50 000 Kč ročně ze strany zaměstnavatele. „Oproti ostatním třem produktům se dlouhodobá péče liší v tom, že daně si může uplatnit jiná než pojištěná osoba. Například třicetiletý syn pojistí svého šedesátiletého otce. Pojištěný tak bude otec, syn si sníží své daně,“ zmiňuje Pavel Krejčík a dodává, že se na trhu jedná o zcela nový produkt, který bude třeba lidem správně představit a vysvětlit.
Jeho velkým plusem je, že umožní lidem zaměřit se na detailní plánování financí i v postproduktivním věku. Navíc reflektuje rostoucí potřebu zabezpečení ve stáří a komplexního finančního plánování včetně péče o starší generace. Zároveň otevírá důležitou diskusi o tom, kolik je potřeba finančních prostředků na péči, když je člověk závislý na pomoci další osoby. „Jak se příjmy mladých mohou změnit, pokud se budou starat o rodiče či prarodiče? To je velké téma. A je správné, že nyní dokážeme nabídnout komplexní řešení pro klidnou budoucnost všech generací. Není to jen o pojištění, ale o celkové finanční strategii pro postproduktivní věk, často kombinující pojištění a vlastní finanční rezervy,“ upozorňuje Jan Brejl.
Tři různé produkty aktuálně na trhu, další se chystají
Aktuálně na trhu existují již tři produkty pojišťoven Kooperativa, Simplea a NN. Jsou poměrně odlišné, takže lidé už dnes mají zajímavou možnost volby podle svých představ. Ostatní pojišťovny produkt zatím připravují a objevit by se měly ve 4. kvartálu 2024, kdy plánují produkt představit Uniqa, ČPP nebo Allianz. Pro rok 2025 se chystá s pojištěním na trh také Generali ČP, MetLife a Pillow.
Kooperativa pojišťovna
Jedná se o samostatný produkt Pojištění soběstačnosti FLEXI. Produkt Kooperativy bude pro všechny klienty, bez omezení.
Výhody Kooperativy:
- Doživotní krytí (není zde výstupní věk).
- Umožní krýt i druhý stupeň závislosti (na 50 % pojistné částky).
Simplea pojišťovna
Jde o jedinečný produkt, který garantuje umístění v partnerských pečovatelských zařízení, proto je nabídka zatím omezena na klienty Simpela. Zároveň vzniká nemovitostní fond Ambeat Care pro financování a budování dalších kapacit, aby se pojištění mohlo nabízet vícero klientům.
Výhody Simplea
- Garance umístění a nedoplácení v pobytového zařízení (do 30 dní od posouzení).
- Klient si může zvolit i výplatu finančních prostředků.
- Simplea zatím jako jediná indexuje automaticky pojistnou částku bez nutnosti navýšení pojistného (do inflace ve výši 3 % p. a.).
NN pojišťovna
Pojištění má dobrý poměr cena versus výkon. Garantuje plnění podle současného systému příspěvku na péči (i pokud by stát změnil podmínky). To na druhou stranu nese riziko ztráty daňové uznatelnosti při změně systému. Zatím nemají proces na automatické indexování pojistné částky.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun