Přestavba Masaryčky se naplno rozbíhá, začnou první dopravní omezení
Stavební činnost na české železnici neutichne ani v období hlavních prázdnin. Platí to i pro rekonstrukci pražského Masarykova nádraží, která nabírá na intenzitě. V souvislosti s tím dojde ke změnám tras některých vlaků. Na dalších místech pak proběhnou plánované opravné a údržbové práce.
Po dobu letních prázdnin, tedy od 1. července do 31. srpna 2024, proběhnou stavební práce na obnově železniční trati v karlínské oblasti Sluncová (Pod Krejcárkem). Na samotném Masarykově nádraží začne demontáž zastřešení na nástupišti mezi 6. a 7. kolejí. Linky S2 a S22 (Praha – Lysá nad Labem – Kolín/Milovice) tak nebudou zajíždět na Masarykovo nádraží, ale budou odkloněny na hlavní nádraží. Linka S34 (Praha Masarykovo nádraží – Praha-Čakovice) bude ukončena ve Vysočanech.
Cílem Správy železnic je, aby modernizační práce měly co nejmenší dopad na denní provoz. Proto jsou výluky celé stanice naplánovány pouze na noční hodiny, proběhnou v období od 1. do 27. července, a to vždy v době od 23:40 do 4:00.
Celková přestavba Masarykova nádraží začala na počátku letošního roku. Jako první přišel na řadu archeologický průzkum, dělníci dále odstranili část kolejí a pokračují v překládce sítí a kabelů. Rekonstrukcí projdou kromě nástupišť také koleje, jejich počet se zvýší ze sedmi na devět. Celé kolejiště překlene nová platforma, která propojí dosud rozdělené lokality v sousedství Masarykova nádraží. Dokončení všech prací se plánuje v roce 2027.
Další výluky na významných tratích
V úterý 16. července začne oprava trati z Nymburka do Poříčan. Ta sloužila během nedávných stavebních prací na koridoru mezi Kolínem a Poříčany jako objízdná trasa pro dálkové vlaky. Nezbytnými úpravami projdou nejen koleje a nástupiště v celém úseku, ale také výhybky ve stanici Nymburk město. Cestující budou přesedat do autobusů náhradní dopravy do 24. srpna.
Od 23. července se bude provádět zajištění stability náspů v úseku Pňovany – Planá u Mariánských Lázní, který leží na trati z Plzně do Chebu. Nepřetržitá výluka zde potrvá do 20. září, následující tři týdny pojedou vlaky sníženou rychlostí 50 km/h.
V srpnu pak dojde k přerušení provozu na trati z Českých Budějovic do Plzně. Důvodem omezení budou údržbové práce na železničním svršku a troleji a úprava technologie přejezdových zabezpečovacích zařízení. Od 2. do 13. srpna nepojedou vlaky mezi Ražicemi a Strakonicemi, v termínu od 9. do 12. srpna navíc v úseku ze Strakonic do Horažďovic předměstí.
Návrat vlaků na Branický most a do Kladna-Ostrovce
Už od 1. července dojde v Praze k obnovení jednokolejného provozu nákladních vlaků na rekonstruovaném Branickém mostě i v navazujícím úseku na Spořilov.
Pokročily také práce na modernizaci a zdvoukolejnění trati z Kladna do Kladna-Ostrovce. Od 31. července se zde začne jezdit po jedné koleji.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Cena ropy prolomila klíčovou úroveň. Kolik si připlatíme za pohonné hmoty?
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Okénko finanční rady
Iva Grácová, Bezvafinance
Nejlepší aplikace na správu financí v roce 2025: Získejte kontrolu nad svými penězi
Vojtěch Šanca, Delta Green
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Lukáš Raška, Portu
Do důchodu v 67? Bez vlastního zajištění se tomu nevyhnete (2.1.2025)
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku