Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět další část obchvatu České Lípy
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo stavbu 1,5 kilometru dlouhého úseku přeložky silnice I/9, která bude součástí obchvatu České Lípy v Libereckém kraji. Jde o úsek mezi ulicí Litoměřická a silnicí II/262. Z průtahu městem by měl odvést část tranzitní dopravy. Práce za 543,7 milionu Kč bez DPH potrvají do roku 2026.
„Obchvaty měst jsou pro nás stejně důležité jako výstavba dálnic. V loňském roce jsme otevřeli 58,4 kilometru silnic I. třídy, z velké části právě obchvatů, letos otevřeme 25 kilometrů a zahájíme dalších 45,7 kilometru. Cílem výstavby obchvatu České Lípy, který bude dlouhý zhruba 12 kilometrů, je – podobně jako u všech těchto staveb na silnicích I. třídy – odvést dopravu mimo osídlené území a snížit tak zátěž ve městě,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.Silnice I/9 patří k významným silničním tahům v severní části České republiky a převádí tranzitní dopravu ze Středočeského do Libereckého a Ústeckého kraje. Součástí stavby I/9 Dubice – Dolní Libchava budou dvě okružní křižovatky, šest mostů a také 329 metrů dlouhá estakáda přes řeku Ploučnici. Celý 1,5 kilometru dlouhý úsek přeložky silnice I/9 je navržený na násypech a mostech.
Obchvat České Lípy se plánoval již v 80. letech 20. století, kdy se budoval průtah městem, po kterém dnes projíždí až 15.000 aut denně.
Silnice I/9 patří k významným silničním tahům v severní části České republiky a převádí tranzitní dopravu ze Středočeského do Libereckého a Ústeckého kraje. Součástí stavby I/9 Dubice – Dolní Libchava budou dvě okružní křižovatky, šest mostů a také 329 metrů dlouhá estakáda přes řeku Ploučnici. Celý 1,5 kilometru dlouhý úsek přeložky silnice I/9 je navržený na násypech a mostech.
„Stávající silnice I/9 vede přes Českou Lípu v blízkosti centra, proto je ve městě silný podíl tranzitní dopravy. Nová přeložka na sebe naváže část dopravního zatížení z nynější komunikace, která je už dnes přetížená a denně vznikají ve špičkách kolony a značné zdržení. Umožní tak zatím částečný průjezd nákladní dopravy mimo zastavěné území města přímo do průmyslové zóny. Jako celek bude sloužit po dostavění dalšího – posledního úseku Nový Bor – Dolní Libchava,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Obchvat České Lípy se plánoval již v 80. letech 20. století, kdy se budoval průtah městem, po kterém dnes projíždí až 15.000 aut denně.
Okomentovat na facebooku
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun