Kvůli dostavbě jaderné elektrárny v Dukovanech vzniknou na středočeské silniční síti nové silnice a mosty
Kvůli dostavbě jaderných bloků v dukovanské elektrárně dozná středočeská silniční síť několika změn. Krajští zastupitelé na svém dnešním zasedání souhlasili s pořízením 13. aktualizace Zásad územního rozvoje Středočeského kraje, spočívající v zajištění opatření pro průjezd nadměrných a těžkých komponentů nutných pro rozjezd nového jaderného zdroje. Zastupitelé dále, v oblasti regionálního rozvoje a územního plánování, dnes odsouhlasili ukončení pořizovacího procesu 5. AZÚR, která řešila kolejové propojení pražského Depa Písnice s Jesenicí u Prahy.
Kvůli přepravě těžkých komponent nutných k dostavbě jaderné elektrárny v Dukovanech se bude muset změnit i středočeská silniční síť. Vyrostou tu nové účelové komunikace a mosty. Krajští zastupitelé odsouhlasili zahájení pořizovacího procesu 13. Aktualizace zásad územního rozvoje, která vymezuje koridory pro budoucí stavby na pěti místech. „Návrh na pořízení podalo ministerstvo dopravy. Řešení celé problematiky je koncipováno s cílem zajištění zprůchodnění vybrané trasy pro umožnění transportu těžkých konstrukčních celků po území ČR na staveniště do Dukovan. Připomínám, že se jedná se o strategickou stavbu státu,“ konstatuje Jiří Snížek, náměstek hejtmanky pro oblast regionálního rozvoje a územního plánování.
Jako nejvýhodnější varianta z hlediska časových, společenských, geopolitických a finančních dopadů, byla vybraná kombinovaná vodní a silniční doprava, přičemž části jaderného zařízení by měly putovat lodí přes Hamburk, Ústí nad Labem až do středočeského Týnce nad Labem. Poté by měl být náklad přeložen na kamiony a po silnici transportován do Dukovan. „Některé silnice a mosty zůstanou, jiné, pro nepotřebnost, zaniknou. V tomto případě pak budou dotčená území uvedena do původního stavu. Předpokládáme, že těžké transporty budou trvat zhruba čtyři roky, začít by se mělo v roce 2030,“ konstatuje Jiří Snížek a pokračuje: „Zprůchodnění navržené a odsouhlasené trasy pro přepravu těžkých a nadrozměrných komponent je podmínkou pro výstavbu jaderné elektrárny. Jedná se o soubor dočasných opatření, která na sebe navazují a každé z nich má charakter nadmístního významu. Opatření se týkají silnic I. i II. třídy.“
Komponenty by měl vždy přepravovat nákladní vůz s vlekem, přičemž celková hmotnost soupravy by neměla přesáhnout 895 tun (750 t komponenta, 145 t podvalník) a 53,2 metru délky.
...
Zastupitelé na svém jednání dále dnes zároveň odsouhlasili ukončení pořizovacího procesu 5. AZÚR, která řešila kolejové propojení pražského Depa Písnice s Jesenicí u Prahy. „Je to dobrá zpráva pro všechny, kdo chtějí v daném území stavět. Stavební uzávěra v tomto případě padne v dubnu. Na druhou stranu, z Prahy do Jesenice kraj plánuje zavést trolejbusovou linku,“ hodnotí Jiří Snížek.
Dopravní opatření kvůli dostavbě JE Dukovany
· Objízdná trasa okolo stávajícího mostu ev. č. 2-018. Trasa bude tvořena provizorním připojením na silnici I/2 a provizorním mostem přes řeku Doubravu u Kobylnice (směr Svatý Mikuláš). Trasa bude jednopruhová, jednosměrná s šířkou 7,5 m a návrhovou rychlostí 30 km/h. Provizorní most je navržen jako jednopólový s požadovanou zatížitelností, s délkou přemostění 25 m a šířkou 9,5 m.
· Jednosměrná účelová komunikace, která bude využívána jako objížďka mostů ev. č. 2-006 a 2-014 na silnici I/2 a mostu ev. č. 38-044 na silnici I/38 mezi Malínem a Novými Dvory.
· Jednosměrná účelová komunikace včetně provizorního mostu přes řeku Brslenku, která bude využívána jako objížďka mostů ev.č. 38-049 a 38-050 na silnici I/38 u Čáslavi. Provizorní komunikace je v délce 0,5 km vedena podél násypu silnice I/38, překoná Brslenku provizorním mostem, železniční vlečku a další, místní komunikaci.
· Silniční objížďka mostu přes železnici (ev. č. 38-051 na silnici I/38) u Čáslavi. Objízdná trasa je tvořena mimoúrovňovou provizorní komunikací, železničním přejezdem, propustkem a napojením na silnici I/17 a I/38. Trasa dočasného opatření je v celkové délce 479 m.
· Objížďka podjezdu pod tratí č. 230 za Čáslaví. Provizorní objízdná trasa je tvořena mimoúrovňovou provizorní komunikací, dále provizorním přejezdem napojením na silnice I/38 (směr Horky) a II/337 (směr Žleby). Komunikace je v základní šířce 9,0 m. Provizorní komunikace je navržena v délce 736 m.
© ilustrační foto JE Dukovany, Wikipedia
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Daňové přiznání k dani z příjmů fyzických osob 2019 včetně změn kvůli koronaviru
- Srážková daň 2020 - daň vybíraná srážkou, změny kvůli koronaviru
- Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.
- Provoz silnice 1 třídy v úplném znění zákonů
- Silnice a dálnice aktuálně
- Nový stavební zákon
- V jaderné elektrárně Dukovany vzniklo největší parkoviště s fotovoltaickou elektrárnou u nás
- Nové bloky jaderných elektráren - dostavba Dukovany, Temelín
- Dukovany: Vyplatí se nám ekonomicky a ekologicky dostavba jaderné elektrárny? (diskuze)
- Společnost Elektrárna Dukovany II, a. s., ze skupiny ČEZ obdržela nabídky od 3 uchazečů na stavbu nového jaderného zdroje v Dukovanech - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Dukovany II - dostavba elektrárny Dukovany
- Premiér Sobotka chce zítra v jaderné elektrárně Dukovany jednat o rozvoji jaderné energetiky v ČR
Prezentace
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?