Většina žen chce na dovolené odpočívat a trávit čas s partnerem, partnerkou nebo rodinou, roste ale i počet těch, které chtějí cestovat sólo
Individuální způsob rekreace strávený s partnerem či partnerkou v hromadném ubytovacím zařízení. Tak vypadá nejčastější způsob dovolené žen, které přijíždějí do Česka ze zahraničí, stejně jako žen z tuzemska. Obě skupiny mají též společný preferovaný způsob dopravy do vybrané destinace, a to autem nebo jiným motorovým prostředkem. Rozdíl je pak v aktivitách – zatímco ženy ze zahraničí míří hlavně za kulturou, české ženy upřednostňují pěší turistiku. Vyplývá to z trackingu domácího a příjezdového cestovního ruchu za rok 2023.
Ženy chtějí v Česku na dovolené odpočívat. Rekreaci jako hlavní důvod návštěvy uvádí 62 % zahraničních cestovatelek. Čtvrtina pak do tuzemska přijíždí na návštěvu a 4 % z nich obchodně. Celkem 39 % volí zdejší destinaci opakovaně a necelá pětina ji navštěvuje poprvé. Jak už bylo uvedeno, nejčastěji přijíždí s partnerem či partnerkou (54 %), dále s rodinou (18 %) a přáteli (13 %). Pro návštěvu Česka se 50 % zahraničních turistek rozhoduje na základě vlastní zkušenosti, třetina čerpá informace z internetu a 28 % pak od příbuzných nebo známých. Pobyt si většina (82 %) organizuje sama a jen 14 % zájezd pořizuje u cestovních kanceláří. V tuzemsku pak stráví v průměru 5,15 noci a denně během cesty utratí 1 263 korun.
„Pokud jde o národnostní složení cizinek, které k nám přijíždějí, žebříček vedou Němky, Rakušanky a Polky. Všechny spojuje zájem o kulturní památky, jako jsou hrady, zámky, muzea a další historické objekty, kam míří téměř polovina z nich. Třetina pak vyznává pěší turistiku, ale zájem mají i o přírodní památky a také chtějí poznat zdejší gastronomii. V neposlední řadě je účelem jejich cesty návštěva příbuzných,“ shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „V rámci srovnání pak můžeme u tuzemských žen vysledovat změny v preferencích – i když je oblast jejich zájmů obdobná, jejich pořadí se mění. Domácí cestovatelky dávají přednost pěší turistice (45 %), kulturní památky volí jako cíl cesty na druhém místě (37 %). Třetí pozici pomyslného žebříčku pak obsadily návštěvy u příbuzných či známých.“
Domácí turistky se chtějí během pobytu, stejně jako cizinky, hlavně rekreovat (55 %), 24 % z nich cestuje na návštěvu a 7 % vyráží za nákupy. Tuzemské ženy mají s těmi přijíždějícími společnou i preferenci, pokud jde o ubytování, kdy jich více než polovina volí některé z hromadných ubytovacích zařízení. Většina (94 %) si organizuje cesty po Česku individuálně. Celkem 38 % cestuje s partnerem či partnerkou a 31 % s rodinou. Na rozdíl od cizinek pak téměř pětina českých žen vyráží na cesty sama. V průměru během pobytu přenocují 4,58 dní a jejich denní útrata činí 882 korun.
Ženy mají velmi často hlavní slovo při výběru dovolenkové destinace. Pokud cestují s rodinou, zohledňují hlavně vhodnost prostředí pro děti. V případě pobytů bez dětí pak rozhoduje to, jak lokalita, ubytování a další nabídky vyhovují požadavkům, představám a také finančním možnostem. V poslední době se v celosvětovém měřítku objevuje trend, kdy ženy chtějí cestovat sólo. V rámci tohoto typu pobytu častěji volí organizované zájezdy a dbají také na udržitelnost cestování. Pokud jde o destinace, převažují ty, které ženy považují za bezpečné. A to i tehdy, když vyráží s rodinou nebo přáteli.
Podle studie společnosti Statista ze září loňského roku patří mezi nejbezpečnější země světa pro sólo cestovatelky Španělsko, které vykázalo na základě analýzy celkové skóre 7,45 z 10. Následovaly Norsko a Nizozemsko s hodnotami 7,41 a 7,14. Hlavní důvody, proč se ženy rozhodují strávit určitý čas o samotě je podle celosvětového průzkumu z roku 2022 flexibilita, svoboda, útěk od rutiny a povinností.
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
12.11.2024 Motorola má nový hit Black Friday, svůj…
11.11.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
?