OPOJISTENI.CZ (OPOJISTENI.CZ)
Pojištění  |  15.02.2024 12:00:00

Generace Z nejsou žádní pojišťovací ignoranti (Německo)

Výzkumná agentura Sirius Campus v Německu analyzovala, jaká očekávání mají mladí lidé v případě odvětví pojišťovnictví. Z výsledků je patrné, že cílová skupina si již dobře uvědomuje potřebu pojistné ochrany, hlavně v některých oblastech.

V budoucnu se obor bude muset vypořádat s generací Z. Někteří z mladých lidí narozených v letech 19972012 jsou již zákazníky pojišťoven nyní, anebo by je měli prodejci a poskytovatelé produktů již brzy oslovit. V příštích 2 letech si totiž pojištění sjedná 60 %, tj. 6,3 milionu Němců s rozhodovací pravomocí v této věkové skupině. K tomuto závěru dospěla společnost Sirius Campus GmbH ve své studii s názvem „Pojištění budoucnosti – očekávání generace Z“. Pro účely průzkumu agentura provedla v říjnu 2022 on-line rozhovory s 1 231 účastníky ve věku od 16 do 30 let. A zde jsou některé poznatky, jež z ankety vyplynuly.

Studie objasňuje očekávání

Studie vrhá obzvláště světlo na očekávání mladých lidí od pojišťovnictví. 60 % z nich je konfrontováno s vysokými náklady na bydlení a jejich zvládnutí považuje za osobní výzvu. 55 % má podle svého mínění příliš málo peněz na cestování, a 46 % osob ve vzorku vnímá nedostatek příležitostí k rozšiřování svého jmění. Navzdory optimálním podmínkám na trhu práce pro mladé lidi startující profesní dráhu v důsledku nedostatku kvalifikovaných pracovníků hledí pouze pětina této skupiny (22 %) velmi optimisticky do budoucnosti, zatímco další třetina (36 %) je spíše optimistická. Takto pozitivně naladěná většina pro sebe definuje příležitosti v oblasti akumulace majetku (48 %), pro založení rodiny (42 %) a pro budování profesní kariéry (39 %).

Generace Z má k pojištění blízko

Třetina této stále ještě mladé generace se však v průzkumu vyjadřuje pesimisticky, což vysvětluje i velkou potřebu finančního zabezpečení (87 %). Tento postoj se odráží i v otázkách týkajících se pojištění. Tři čtvrtiny příslušníků generace Z (75 %) považují za důležité dobré finanční zabezpečení pro případ úrazů, nehod nebo zásahů osudu. 56 % z nich již má uzavřené svoje pojištění odpovědnosti za způsobenou škodu, 32 % má sjednané pojištění vybavení domácnosti, 28 % disponuje cestovním pojištěním a 23 % pojištěním právní ochrany. A 42 % z nich již má vozidlo, a tudíž i odpovídající pojištění vozidla.

Pojištění občanské odpovědnosti, pojištění motorových vozidel a úrazové pojištění bývají nejčastěji uzavírána jako první nebo druhé pojištění. To znamená, že generace Z není žádným skeptikem ve vztahu k pojištění, ale spíše představuje do značné míry atraktivní cílovou skupinu s vysokou potřebou zajištění pro nepříznivé situace,“ vysvětluje Sirius Campus ve zprávě k vyhodnocení studie.

Majetková pojištění jsou v čele

V souladu s vysokou potřebou zabezpečení je u této cílové skupiny také vysoká ochota uzavírat pojistné smlouvy. Téměř 60 %, tj. 6,3 milionu mladých spotřebitelů, plánuje podle společnosti Sirius Campus investovat do své ochrany pro nepříznivé situace. Prioritou je pojištění materiálních škod, jako je pojištění motorových vozidel (16 %), pojištění odpovědnosti za škodu (15 %), pojištění právní ochrany (13 %) a pojištění domácnosti (12 %). Velmi oblíbené je však také zabezpečení na stáří (16 %), následuje ochrana pracovní schopnosti (14 %) a úrazové pojištění (11 %).

Poptávka je na jedné straně vedena konkrétními podněty a motivy (koupě nemovitosti, stavba domu nebo zahájení kariéry), a jinak je závislá na impulsech, které vycházejí z reklamy, sociálních médií, anebo z rodiny a od přátel. Podle studie více než desetina lidí v Německu vyhledává informace cíleně právě na sociálních sítích. Největší dosah má YouTube (62 %) a Instagram (54 %); obsah na TikToku (dosah 40 %) „ovlivňuje rozhodovací proces pozitivněji než ostatní kanály“, píšou výzkumníci ze společnosti Sirius Campus.

oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu

Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.

Více informací na: www.opojisteni.cz








Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688