Ve čtvrtém čtvrtletí přibylo Netflixu 13,12
milionu nových předplatitelů, což je největší přírůstek od pandemie.
Po několika letech jako na horské dráze se
Netflix v
roce 2023 vrátil s pomstou a vykázal jeden z nejsilnějších růstů ve své historii, a to díky solidní nabídce obsahu, omezení sdílení hesel a nové levnější úrovni reklamy.
Společnost předložila umírněné
výhledy pro
růst počtu předplatitelů v
roce 2024, ale i tak zanechala investorům spoustu důvodů k radosti.
Růst tržeb za
rok bude pravděpodobně dvouciferný díky zvýšení cen a dalšímu
růstu reklamního modelu. Také ziskovost by měla být nejvyšší v historii, přičemž se odhaduje, že v
roce 2024 vzroste o 30 %, protože se zvýší hrubé
marže.
Streamovací gigant překonal náročné výzvy, postupně nasbíral sílu a nadále dosahuje solidní ziskovosti, o kterou dlouho usiloval. Konkurence bude i v příštím
roce velká, což je klíčová výzva, ale kontrola nákladů bude mít zásadní význam pro to, aby byl i nadále jedinou ziskovou streamovací platformou. Na obzoru je spousta prostoru pro
růst, což je pro investory skvělá zpráva.
Josh Gilbert, analytik eToro