V českých e-shopech roste obliba Apple Pay a Google Pay
Nabízet zákazníkům platbu kartou je pro české e-shopy už samozřejmostí. V posledních letech se derou do popředí zájmu kupujících také modernější metody – Apple Pay a Google Pay už jsou na třetím a čtvrtém místě žebříčku popularity. Platební brána Comgate umožňuje jejich integraci přímo do košíku.
Zákazník českých e-shopů byl dlouho považován za konzervativce, který nedá dopustit na dobírku. V posledních letech už je jednoznačnou jedničkou mezi platebními metodami platba kartou online a podle E-commerce Study, kterou provedla Asociace pro elektronickou komerci letos na podzim, stoupají v oblibě zákazníků také příbuzné metody, tedy Apple Pay a Google Pay.
Podle průzkumu APEK využívalo v roce 2023 43 % kupujících nejčastěji platbu kartou, 15 % platilo bankovním převodem. Apple Pay se poprvé probojovalo na třetí příčku s 9 %, v závěsu je Google Pay s 8 %. Z tabulky je vidět, že dříve populární dobírka a platba při osobním převzetí jsou až za nimi.
Ještě před čtyřmi lety byla podle údajů APEK situace úplně opačná – na dobírku hotově platilo nejčastěji 14 % zákazníků, na dobírku kartou 7 %, Apple Pay a Google Pay se dohromady vešly do dvou procent.
To, že si zákazníci zvykli platit za zboží předem, je dobrá zpráva pro e-shopy. V případě dobírky musel obchodník čekat na to, až kupující zboží převezme a doručovací službě předá peníze, teprve potom mohla platba doputovat k němu. U platby kartou, Apple Pay i Google Pay probíhá potvrzení i převod prakticky okamžitě. To, že zákazník platí předem, navíc pomáhá eliminovat nešvar spjatý s dobírkou – nevyzvednuté zásilky.
V čem tkví kouzlo platebních metod spjatých s technologickými firmami ze Silicon Valley? I v porovnání s platbou kartou jsou rychlejší a bezpečnější, uživatelská zkušenost je ušitá na míru podporovanému zařízení. Obě tyto služby nabízejí uložení údajů o platební kartě do Peněženky Apple, resp. Peněženky Google, platba pak probíhá bez složitého vypisování čísla karty, data expirace a ověřovacího kódu. Všechna data jsou uložena v dané službě a zašifrována, zákazník platbu ověřuje biometricky (otiskem prstu, Face ID…). Čísla, která jdou na platební bránu, jsou virtuální, skutečné číslo karty zůstává u Apple Pay / Google Pay. Na platební bráně Comgate patří obě tyto platební metody mezi úplně nejrychlejší.
Díky tomu, že Comgate podporuje Checkout SDK, tedy nejpojkročilejší metodu integrace platební brány, je navíc z pohledu e-shopu možné implementovat Apple Pay i Google Pay přímo do košíku. Z nákupního procesu tedy vypadne přesměrování na platební bránu, což zákazníkovu cestu k dokončené platbě ještě více urychluje a zjednodušuje. Pro obchodníka to pak znamená vyšší počet dokončených plateb.
![](https://img.kurzy.cz/zpravy/obrazky/14/751614/13.png)
![](https://img.kurzy.cz/news/foto/okenko-pro-podnikatele/Michal-Petrak-Comgate.jpg)
Michal Petrák
Michal Petrák je v Comgate od roku 2022 vedoucím komunikace a PR. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V minulosti působil jako sportovní novinář a manažer PR a komunikace fotbalového klubu.
![](https://img.kurzy.cz/news/foto/loga/Comgate-logo.png)
Comgate
Comgate je ryze česká společnost s dvacetiletou tradicí, která poskytuje platební brány a platební terminály. Ceny prezentuje veřejně v přehledných a jednoduchých tarifech bez hvězdiček. Její služby využívá více než 15 tisíc klientů.
Více informací na https://www.comgate.cz/.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
13.06.2024 Vyplatí se ještě investovat do Nvidie, Applu…
11.06.2024 Co zaznělo na Analytickém fóru 2024?
03.06.2024 Investujte a vybudujte si dodatečný příjem…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Apple se stává první značkou s celosvětovou hodnotou 1 bilion dolarů
Petr Lajsek, Purple Trading
Nejlepší okamžik na tankování? Připlatíme si v létě za benzín i naftu?
Štěpán Křeček, BHS
Ceny v zemědělství dál klesají. Data z České republiky vévodí evropským statistikám
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Miroslav Novák, AKCENTA
Domácí ekonomika v 1. čtvrtletí vzrostla, ale čekala se trochu lepší čísla