Životní pojištění přes internet? Důležitá rozhodnutí vyžadují osobní přístup
Více než tři pětiny Čechů jsou ochotny sjednat životní pojištění on-line. Vyplývá to z průzkumu společnosti EMA, která se zabývá analytikou a monitoringem finančního trhu. Celkem 62 % respondentů zcela důvěřuje webovým kalkulačkám a přistoupilo by k uzavření smlouvy životního pojištění přes internet. Často si ale lidé sjednají pojistku bez potřebných znalostí. „Některé aspekty smlouvy chtějí hlubší analýzu a pochopení finančního prostředí, na což běžný člověk z pochopitelných důvodů nemá kapacitu,“ namítá Filip Bartoš, ředitel distribuce a marketingu pojišťovny YOUPLUS.
Digitalizace nejrůznějších segmentů trhu je v plném proudu a oblast pojišťovnictví není výjimkou. Svět jedniček a nul začal udávat trendy i v tomto odvětví – nadpoloviční většina populace by totiž neváhala svěřit výběr životního či rizikového životního pojištění do rukou on-line dotazníku. A to navzdory tomu, že se v zásadě jedná o nejdůležitější druh pojistky, který má v případě smrti zaopatřit ty nejbližší.
„Korektní nastavení jakékoliv životní pojistky nepatří na internet. Složitost a zodpovědnost takového úkonu vyžaduje osobní a profesionální přístup. Certifikovaní a kvalitně proškolení poradci totiž dokážou klientovi srozumitelně vysvětlit, kterou cestou se vydat, v jaké výši pojistku sjednat, umí celistvě pojmout všechna možná rizika a zasadit je tak do celkových potřeb klienta,“ vysvětluje Filip Bartoš z pojišťovny YOUPLUS.
Znalost finančního prostředí je základ
Druhým vykřičníkem u kompletního sjednání životního pojištění přes internet je často nedostatečný výběr pojistných možností. „Paleta rizik či eventualit bývá v on-line prostředí výrazně omezená. Žádná kalkulačka nebo dotazník nedokáže nahradit vzájemné vyhodnocení všech důležitých okolností s poradcem při osobní schůzce,“ varuje Bartoš.
Na cestě k opravdu funkční a správně sjednané smlouvě je podle marketingového ředitele pojišťovny YOUPLUS potřeba pokročilá znalost finančního prostředí. „Bez odborného poradenství mají lidé vyšší pravděpodobnost toho, že nedostanou kvalitní produkt. Běžný Čech není dostatečně erudován ve finančním světě, notabene v oblasti pojišťovnictví,“ tvrdí Bartoš a data mu dávají za pravdu. Podle aktuálního vydání Indexu finanční gramotnosti, který každý rok vydává Česká bankovní asociace, znalosti Čechů v této oblasti spíše stagnují. Stranou si peníze odkládá jen šest z deseti respondentů, na stáří si šetří méně než polovina populace.
Pozor na parametry pojistné smlouvy
Problémem do budoucna pak mohou být nízko nastavené pojistné částky nebo nedostatečný rozsah rizik, které smlouva pokrývá. „Častá je bohužel i kombinace obojího. Typická je situace, kdy si klient sjedná životní pojištění a žije ve falešné spokojenosti, že vlastně nějaké má. Otázkou ale zůstává, co mu pojištění kryje, v jakých pojistných částkách nebo na jakou dobu. A to už jsou věci, které chtějí trochu hlubší analýzu a na které běžný člověk z naprosto pochopitelných důvodů nemá kapacitu,“ říká Bartoš a dodává, že navzdory výtkám k samotnému sjednávání smluv v on-line prostoru vidí budoucnost pojišťovnictví v digitalizaci.
„Tohle všechno ale neznamená, že by snad internet nebyl cestou směrem dopředu. Jen chceme na začátku udělat s našimi klienty všechno zodpovědně, ať je cesta digitálním světem jednodušší.“ Mezi hlavní benefity digitální komunikace s pojišťovnou řadí rychlost a především komfort pro klienta, například při hlášení škodní události či požadavku na změnu ve smlouvě. Přístup k internetu se v průběhu let stal naprostým standardem, v dnešní době má telefon každý, stejně jako počítač. „Už není potřeba držet smlouvy na papíře. Ani jedna smluvní strana tak neriskuje, že se fyzické dokumenty po cestě poztrácí, například vinou chybné manipulace přepravních společností. To je výhodou jedniček a nul, vzájemná výměna dat mezi pojišťovnou a klientem probíhá velmi rychle na minutové bázi,“ uzavírá Bartoš.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex listopad 2024: Sazby hypoték klesají, ale pomaleji než hlemýždím tempem
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Ukazatel Sporoindex jako první umí změřit výhodnost investování
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun