Jak se daří distribučním kanálům v německém pojišťovnictví?
Celostátní svaz německého pojišťovnictví (GDV) zveřejnil nové vydání publikace „Fakta k pojišťovnictví“, která poskytuje na základě klíčových údajů a informací přehled o pojišťovnictví v Německu a o jeho roli ve společnosti a hospodářství. Základní údaje obsažené v této publikaci byly již na tomto portálu publikovány. Kromě nich jsou v ní prezentovány i další cenné údaje, a to například o distribučních kanálech v německém pojišťovnictví.
Podíly na nové produkci v roce 2022 jsou prezentovány v níže uvedené tabulce.
Distribuční kanály v německém pojišťovnictví (%)
Výhradní PZ |
PZ pro více pojišťoven |
Makléř |
Úvěrová instituce |
Přímý obchod vč. portálů |
Ostatní | |
životní | 39,2 | 7,6 | 26,9 | 20,0 | 3,0 | 3,3 |
zdravotní | 54,2 | 3,1 | 27,8 | 3,7 | 8,5 | 2,7 |
majetkové, úrazové, odpovědnostní | 42,6 | 3,7 | 39,8 | 6,3 | 3,1 | 4,5 |
motorových vozidel | 46,3 | 2,4 | 24,8 | 3,1 | 18,5 | 4,9 |
právní ochrany | 57,3 | 2,8 | 20,8 | 7,9 | 7,9 | 3,3 |
Zdroj: GDV 2022
Poznámky/vysvětlivky:
PZ = pojišťovací zprostředkovatel (buď výhradní nebo zprostředkující pro více pojišťoven)
Makléř = pojišťovací makléř
Přímý obchod včetně srovnávacích portálů
Zdravotní pojištění = soukromé zdravotní pojištění
Tabulka sestavena redakcí oPojištění.cz dle příslušného grafu GDV
K této tabulce je nutno nejdříve dodat, že distribuční kanály se v této širší struktuře nesledují na všech pojistných trzích EU. Může to být ovlivněno například legislativou, tradicí či ochotou členů asociací dodávat příslušné údaje. Proto je tabulka GDV opravdu cenná. Jednoznačně z ní vyplývá, že v Německu hrají u sledovaných typů pojištění rozhodující úlohu výhradní pojišťovací zprostředkovatelé. Jejich podíl na nové produkci u pojištění právní ochrany a soukromého zdravotního pojištění přesahuje 50 %.
Na druhém místě jsou u všech sledovaných pojištění pojišťovací makléři s tím, že jejich podíl na nové produkci v majetkovém, úrazovém a odpovědnostním pojištění dosahuje téměř 40 %. V životním pojištění mají dosti vysoký podíl na nové produkci úvěrové instituce, a to 20 %. U pojištění motorových vozidel se výrazněji prosazuje i přímý obchod včetně srovnávacích portálů (18,5 % na nové produkci). Nicméně by bylo žádoucí sledovat v budoucnu postavení těchto portálů samostatně a oddělit od nich přímý obchod pojišťoven. I tak lze ale tvrdit, že digitalizace se projevuje v pojištění motorových vozidel ze sledovaných pojištění nejvíce.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna