Shrnutí hlavních bodů z výsledků NN Group za první pololetí 2023:
• Ukazatel Solvency II skupiny NN se zvýšil na 201 procent ze 197 procent k 31. prosinci
2022, a to zejména díky silné provozní tvorbě
kapitálu, což bylo částečně kompenzováno odlivem
kapitálu k akcionářům.
• Aktualizace
výhledu kombinovaného poměru na 91-93 procent z 93-95 procent u nizozemské neživotní
pojišťovny na
rok 2025 odráží diskontní efekty vyplývající z přechodu na účetní standardy IFRS 17 a také pokračující
dobré obchodní výsledky.
Dobrý pokrok v realizaci strategie zaměřené na zákazníky, lidi a společnost a komunity
• Výsledky průzkumů spokojenosti zákazníků na evropských trzích vykazují rostoucí trend; nizozemské a mezinárodní
pojišťovny jsou na stejné úrovni jako průměr trhu, a to i díky digitalizaci a
umělé inteligenci (
AI).
• Míra angažovanosti
zaměstnanců zůstává na
vysoké úrovni 7,9 bodu, což odráží naše úsilí o další rozvoj atraktivního a inkluzivního pracovního prostředí i za napjatých podmínek na
trhu práce.
• Neustálý pokrok v našem úsilí o udržitelnost s celkovými investicemi do
klimatických řešení ve výši devíti miliard
eur; zveřejnění prvních průběžných nulových čistých emisních
cílů v dekarbonizaci pro naše
hypoteční a pojišťovací portfolia.
Prohlášení generálního ředitele NN Group Davida Knibbeho:
Dosáhli jsme dalšího pokroku v naší strategii zaměřené na zákazníky, naše talentované zaměstnance a přínos pro společnost. Stali jsme se jednou z prvních společností, které začaly pracovat s
ChatGPT ve vlastním zabezpečeném prostředí v rámci našeho zaměření na posílení našich digitálních kapacit s
cílem dále zlepšit spokojenost zákazníků. V současné době se tato
technologie používá v našich call centrech a přístup k tomuto nástroji má více než 4 000 kolegů, částečně i proto, abychom dokázali najít další možnosti uplatnění v rámci celého našeho podnikání. V Nizozemsku zintenzivňujeme úsilí, abychom našim zákazníkům pomohli zorientovat se ve změnách na
penzijním trhu, k nimž došlo po schválení
penzijní reformy nizozemským
senátem v květnu
2023. Na všech našich evropských trzích stupňujeme úsilí reagovat na
nárůst psychických problémů dalšími produkty a
službami. Od července pomáháme zákazníkům, kteří se potýkají se škodami způsobenými extrémním
počasím letošního
léta.
Těší nás pokračující
vysoká míra angažovanosti našich
zaměstnanců na úrovni 7,9 bodu. Tento ukazatel se oproti konci
roku 2022 nezměnil, což svědčí o našem důrazu na budování atraktivního a inkluzivního pracovního prostředí i přes napjatou situaci na
trhu práce, například podporou dobrých životních podmínek našich kolegů a nabídkou příležitostí k
růstu. Nadále dosahujeme pokroku v začleňování kritéria udržitelnosti do všeho, co děláme. Spustili jsme
investiční fond o objemu 300
milionů eur na infrastrukturní
klimatická řešení, dále jsme zpřísnili náš postoj k vlastním investicím v
ropném a plynárenském sektoru a letos v létě jsme zveřejnili naše první prozatímní nulové čisté emisní cíle v dekarbonizaci pro
hypoteční a pojišťovací portfolia.
Díky těmto
výsledkům jsme i nadále na
dobré cestě k dosažení ambiciózních strategických a finančních
cílů pro
rok 2025, a to i přes přetrvávající makroekonomické výzvy. Rádi bychom poděkovali našim zákazníkům,
zaměstnancům a akcionářům za jejich pokračující
důvěru a angažovanost.“
Klíčové údaje NN Group v mil.
EUR 1H23 1H22 Změna
Hodnota nového
obchodu 195 257 - 23,9 %
Ukazatel Solvency II
201 %
197 %
196 %
Hlavní výsledky divize Insurance Europe:
• Hodnota nového
obchodu se snížila na 114
milionů eur, což je o 10,1
procenta méně než 127
milionů eur v první polovině
roku 2022, a to zejména v důsledku změn
důchodové legislativy zavedených na
Slovensku, dopadu nižších objemů prodeje pojistek vázaných na
hypotéky v bankopojišťovacím kanálu a nepříznivých změn pojistně-matematických předpokladů, které byly částečně kompenzovány vyšším prodejem v celém
regionu včetně
příspěvku převzatých aktivit společnosti
MetLife.