Pákistán - Železniční sektor, příležitosti pro český export. Mapa globálních oborových příležitostí 2023/2024
Pákistánský železniční průmysl, navzdory výzvám jako je špatná správa, politické zásahy a korupce, nabízí potenciál pro růst a rozvoj. V první polovině fiskálního roku 2022-2023 dosáhl průmysl příjmů 28,263 miliardy rupií, ale čelil deficitu 2,977 miliardy rupií, i přes dotace vlády. Nepředvídané povodně zastavily provoz vlaků na více než 35 dní, což vedlo ke ztrátám příjmů. Přes tyto problémy se Pákistánské železnice zaměřují na zlepšení finančního zdraví a kvality služeb pomocí dvojího plánu: posílení klíčových činností a generování příjmů prostřednictvím doplňkových činností.
Železniční průmysl v Pákistánu, i přes řadu překážek jako jsou špatná správa, politické zásahy, korupce, nedostatek lidských zdrojů, nevyhovující infrastruktura a značné deficity, nabízí přesvědčivý potenciál pro růst a rozvoj.
V první polovině fiskálního roku 2022-2023 (červenec-prosinec) dosáhl průmysl příjmů ve výši 28,263 miliardy rupií, výdaje však dosáhly 52,990 miliardy rupií, což vedlo k čistému deficitu 2,977 miliardy rupií, a to i přes značnou dotaci od federální vlády. Fiskální situaci zhoršily nepředvídané povodně vyvolané změnou klimatu, které zastavily provoz vlaků na více než 35 dní, urychlily ztráty příjmů a vytvořily dodatečné nároky na zdroje pro opravu infrastruktury.
I přes tyto problémy se Pákistánské železnice zaměřují na zlepšení svého finančního zdraví a kvality služeb. Za tímto účelem zahájila dvojí akční plán: posílení klíčových činností a generování příjmů prostřednictvím doplňkových činností.
Zaměření na klíčové činnosti zahrnuje různé iniciativy, například snahu o digitální transformaci, jako je plánování podnikových zdrojů (ERP) a automatizovaná železniční, rezervační a cestovní asistence (RABTA). V lednu 2023 byl vypracován obchodní plán s cílem posílit příjmy a snížit výdaje prostřednictvím lepší správy. Plán zahrnuje modernizaci prémiové vlakové dopravy, Zelené linky, která je vybavena moderními vybaveními, jako jsou informační a zábavní služby, LED diody, Wi-Fi a systémy veřejného rozhlasu. Kromě toho organizace importuje 230 osobních vagonů z Číny, z nichž většinu plánuje sestavit v Pákistánu na základě dohody o převodu technologií. Pro zvýšení kapacity nákladní dopravy bylo dovezeno 70 nových velkokapacitních vozů, a dalších 750 má být smontováno v tuzemsku.
V rámci generování příjmů prostřednictvím doplňkových činností Pákistánské železnice předložily Nejvyššímu soudu Pákistánu obchodní plán, který podrobně popisuje využití jejich pozemkového majetku pro ekonomicky životaschopné projekty. Cílem je snížit závislost na veřejných prostředcích prostřednictvím pronájmu nebo licencování železničních pozemků. Další zkoumané potenciální zdroje příjmů zahrnují pokládání optických kabelů podél železničních tratí a branding vlaků a stanic.
Navzdory stávajícím překážkám se v železničním sektoru objevují slibné příležitosti. Pákistán pozval Rusko ke spolupráci na vnitrostátních železničních projektech, jako je propojení INSTC, podpora výroby nových lokomotiv a integrace pákistánského železničního systému s mezinárodními trasami. Také se aktivně vyhledávají zahraniční investice, zejména do projektů, jako je Čínsko-pákistánský hospodářský koridor (CPEC), který má potenciál oživit pákistánské železnice, zejména prostřednictvím zvýšení kapacity nákladní a osobní dopravy. Investoři z Ománu projevili zájem o podporu pákistánské železniční infrastruktury a energetických projektů.
Příležitosti pro zahraniční firmy specializující se na železnice, například z České republiky, jsou patrné mimo jiné v oblasti obnovy tratí, železničních mostů, údržby a pořizování lokomotiv a dalších souvisejících oblastech. Vzhledem k stávajícím výzvám v tomto sektoru je však nutné pečlivě zvážit související rizika před uskutečněním jakékoliv investice.
Přestože se železniční průmysl v Pákistánu potýká s řadou obtíží, aktivně hledá možnosti pro růst a expanzi, zejména prostřednictvím lepší správy, provozní efektivity a zahraničních investic.
Článek je součástí projektu MZV Mapa globálních oborových příležitostí
Zprávy a články ke koronaviru a nemoci COVID-19
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Česká koruna, CZK - kurzy měn české koruny
- Kurzy ČNB - Kurzovní lístek České Národní Banky
- Kurzovní lístek Česká spořitelna, Kurzovní lístky bank
- Česká spořitelna, a. s. - euro, vývoj kurzu měny
- Volná místa region Česká Lípa - Volná pracovní místa Česká Lípa
- Podnikání v České republice
- USD, americký dolar - převod měn na CZK, českou korunu
- Česká pošta - ceník poštovného 2020
- UAH, ukrajinská hřivna - převod měn na CZK, českou korunu
- THB, thajský baht - převod měn na CZK, českou korunu
- GBP, britská libra - převod měn na CZK, českou korunu
- CZK, česká koruna - převod měn na EUR, euro
Prezentace
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?