Francie - ICT, elektronika, kyberbezpečnos, příležitosti pro český export. Mapa globálních oborových příležitostí 2023/2024
Francouzský sektor informačních a komunikačních technologií je na vzestupu a v roce 2023 poroste dle odhadů 6% tempem. Hlavními tahouny odvětví jsou softwarové firmy, cloudové platformy a společnosti poskytující digitální služby. Umělá inteligence, big data, risk management, odolnost organizací v kyberprostoru, adaptabilita, internet věcí, vývoj superaplikací, digitální transformace firem a státního sektoru budou v centru hlavních technologických trendů pro následující léta a představují velké obchodní příležitosti. Další možnosti skýtá využití big data ve zdravotnictví, průmyslu (přechod podniků na “digitální firmu”) či e-commerce, který se těší stále větší oblibě a představuje 12,5% podíl na celkovém obratu maloobchodu.
Velikost francouzského digitálního trhu v roce 2022 byla odhadována na 60,9 miliardy eur. Z toho 35,5 % představovali vydavatelé softwaru a cloudové platformy; 52,4 % firmy působící v digitálních službách a 12,1 % inženýrské a technologické poradenství.
Jedním z velmi rychle rostoucích segmentů je logistika a dodavatelský řetězec, který nabízí široké uplatnění nových technologií souvisejících zejména se zpracováním a správou dat.
Průmyslové podniky pokračují v přechodu na “digitální firmu”, koncept zahrnující využívání moderních technologií pro optimalizaci dodavatelského řetězce, řízení zásob a předvídání, predikci manipulace, automatizaci kontroly kvality, plánování řízení revizí či dálkovou detekci poruch.
Obrovské možnosti skýtá využití big data ve zdravotnictví - od diagnostiky a sledování účinnosti léčby, přes vzdálené monitorování zdravotního stavu a ochranu osobních údajů pacientů, až po školení zdravotníků v metaverzu.
Stále větší oblibě se těší elektronický obchod, který tvoří 12,5% podíl na celkovém obratu maloobchodu. Objem transakcí uskutečněných přes internet v roce 2022 dosáhl rekordní výše 147 miliard eur, což představuje 13,8% nárůst oproti předchozímu roku. Pokračuje tak velmi pozitivní trend, výrazně posílený kontextem pandemie. Očekává se, že růst e-commerce ve Francii bude nadále pokračovat, stejně tak jako jeho podíl na celkových nákupech, a v letech 2023-2025 se bude zvyšovat v průměru o 11 % ročně.
Článek je součástí projektu MZV Mapa globálních oborových příležitostí
Zprávy a články ke koronaviru a nemoci COVID-19
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
04.09.2024 Akciové portfolio Tomáše Vranky: Alphabet má…
02.09.2024 Nvidia opět překonala očekávání! Investoři…
29.08.2024 Změny v povinném ručení se blíží. Řidiči,…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Ropa padá na roční minima! Kam až poklesnou ceny pohonných hmot?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz