Seznam prioritních infrastrukturních projektů
vlády z ledna
2022 zahrnuje budování rychlostních
silnic a
dálnic, výstavbu a modernizaci
železničních tratí nebo modernizaci přístavu v Baru. Jedná se o modernizaci a zvyšování kapacity propojení přístavu v Baru železnicí s Bělehradem, modernizaci
železničních tahů např. směrem na BaH, výstavba
dálnic k úseku severně od Podgorice i na jih až k přistavnimu městu Bar. Dále také o obecnou modernizaci a rozšiřování ostatní silniční sítě, která je nedostatečná a staví se v náročném terénu s množstvím tunelů, mostů apod. Na seznamu vládních záměrů je i tzv. „pobřežní
varianta Jadransko-jónské magistrály – rychlostní
silnice podél černohorského pobřeží, jejíž
stavební náklady se odhadují celkem na miliardu
EUR, a skládá se ze sedmi podúseků. Nejnáročnější úsek kolem Boky kotorské komplikuje velmi náročný terén a zároveň památková zóna UNESCO, která se vztahuje na celou Boku. UNESCO již vydalo negativní stanovisko k návrhu
stavby nadzemního mostu i k návrhu tunelu pod hladinou moře. V plánu je také prohloubení dna ve
vodách přístavu Bar a zlepšení přístavní infrastruktury ve výši 30,5 mil.
EUR, také modernizace
letiště Podgorica v hodnotě 94,8 mil.
EUR a
letiště Tivat v hodnotě 72,1 mil.
EUR. Na vládním seznamu je také rekonstrukce zbývajících úseků
železnice z Baru až k
hranici se
Srbskem, která si vyžádá dalších 246,5 mil.
EUR, a také modernizace
železnice Podgorica-Tuzi na
hranici s
Albánií v hodnotě 84,4 mil.
EUR. Dalším plánem je i rychlostní
silnice Podgorica - Nikšić - Sarajevo s několika dílčími úseky, která si vyžádá 275 mil.
EUR a která je v návrhu částečného financování z evropských
fondů, či výstavba
železnice Nikšić - Trebinje v hodnotě 180 mil.
EUR.