Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Osobní finance  |  31.07.2023 13:15:01

Češi zůstávají věrni fast foodům i navzdory zdražení

Rychlé občerstvení se u nás těší stále velké oblibě, Čechy neodradilo ani všeobecné zdražení. Lidé letos ve druhém čtvrtletí utratili ve fast foodech o 6,2 % víc než loni, zatímco v restauracích a obchodech na potravinách spíše šetří. Výrazně více si ale v meziročním srovnání Češi připlatili za dovážené jídlo. Závěry vychází z dat společnosti Patron GO generovaných pouze z plateb kartou mezi 53 tisíci uživateli.

Letos zákazník za jednu návštěvu fast foodu ve druhém čtvrtletí zaplatil průměrně 189 korun, zatímco loni to bylo 178 . Nárůst je ale přitom nižší než celková meziroční inflace za druhé čtvrtletí letošního roku ve výši 11,1 %.

“Podle našich dat Češi ale utrácejí více peněz pouze ve třech největších tuzemských sítích fast foodů - v McDonald's, KFC a Burger King. Oproti tomu v ostatních fast foodech utráceli poměrně stejné částky jako loni,” říká Lukáš Vršecký, spoluzakladatel společnosti Patron GO, která nákupní chování Čechů sleduje a vyhodnocuje na základě svých dat.

Za dovážené jídlo Češi utrácí víc než v restauracích a obchodech

Ve srovnání s loňskem lidé letos také utráceli více peněz za dovážené jídlo, konkrétně o 16,3 % víc než loni. Letos zákazník za jednu objednávku ve druhém kvartále zaplatil průměrně 427 korun, zatímco loni to bylo 367 .

Naopak průměrná útrata v restauracích a za jídlo v obchodech se ve druhém čtvrtletí podle dat snížila. V kamenných obchodech průměrná útrata za jeden nákup letos činila 206 , zatímco loni to bylo 219 korun. V restauracích zákazníci nechávají průměrně 256 korun za jednu návštěvu, loni utratili 278 korun.

“Češi se v poslední době snaží šetřit všude, kde to jde. V supermarketech často nakupují ve slevách a akcích, a dokonce omezili své návštěvy v restauracích. Je proto zajímavé, že fast foody si odepřít nedokážou. Zdravému životnímu stylu to zrovna neprospívá. Na dovážené jídlo jsme si zvykli v dobách covidu, a evidentně nám tento návyk zůstal,” konstatuje Vršecký.


Patron GO je fin-tech aplikace, která pomáhá lidem šetřit na běžných platbách. Funguje na principu pasivního náhledu na bankovní účet, kdy pomocí algoritmu dokáže identifikovat předražené, ale i nebezpečné transakce, typicky například rychlé půjčky. Majitele účtu na ně upozorní a rovnou nabídne výhodnější řešení. Aplikace je propojená téměř se všemi bankami v ČR, aktuálně ji využívá přes 150 tisíc uživatelů a je dostupná v Česku a na Slovensku. Zakladateli jsou Jiří Paták, zakladatel finančního srovnávače Chytrý Honza, a Lukáš Vršecký, zakladatel věrnostní platformy Rondo.



31.07. 15:07  Proto jsou tak tlustí (Tomasso)
31.07. 14:33  Proto jsou tak tlustí (deprese)
31.07. 13:30  Proto jsou tak tlustí (Tomasso)
31.07. 13:27  Proto jsou tak tlustí (deprese)
Diskuse je uzavřena








Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688