(Kurzy.cz)
Boeing ve 2Q klesl do ztráty kvůli problémům obranné divize. Civilní dodávky ale rostou
Americký výrobce letounů Boeing za 2Q roku vykázal meziroční růst celkových tržeb o 18% směrem k úrovni 19,75 mld. USD oproti trhem očekávaným 18,45 mld. USD.
Kvůli problémům v armádní respektive obranné divizi firma vykázala očištěnou ztrátu 390 mil. USD respektive 82 centů na akcii. Trh očekával horší výsledek na úrovni 88 centů. Čistá ztráta dosáhla úrovně 149 milionů USD = 25 centů na akcii. Před rokem to bylo 32 centů plus.
Celkově výrobce dodal zákazníkům ve 2Q 136 nových dopravních strojů oproti 121 před rokem. Boeing je nyní schopen dodávat až 38 nových dopravních strojů měsíčně řady 737 Max oproti původně plánovaným 31 stroji. Vedení firmy potvrdilo plán dodání 400-450 strojů této řady v průběhu tohoto roku.
Boeingu se také daří navýšit produkci modelové řady 787 Dreamliner na 4 kusy měsíčně s cílem produkovat 5 kusů měsíčně do konce roku. V tomto roce by tak výrobce měl dodat cca 80 nových strojů této řady.
Divize obrany, kosmu a bezpečnosti vykázala ztrátu ve výši 527 mil. USD. 257 mil. USD se na zmíněné ztrátě podílelo zpoždění kosmického Starlineru, 189 mil. přisadily vyšší produkční náklady v programu cvičného stroje T-7A Red Hawk a 68 mil. USD tratil zpožděný program MQ-25.
Vladimír Urbánek
V „oboru" posledních více jak 20 let. Po několikaleté zkušenosti přímo z obchodování s cennými papíry se Vladimír Urbánek posledních více jak 15 let věnuje zpravodajství z domácích a zahraničních kapitálových trhů.
Za důležité považuje především zkušenosti či spíše možnost srovnání s dobou ještě před poslední velkou krizí v letech 2008-9.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz