Elon Musk se jasně vyjádřil, že
Tesla bude upřednostňovat
růst před ziskovostí, což se projevilo i v tomto
výsledku hospodaření.
Tržby meziročně vzrostly o 47 % a dodávky dosáhly rekordní úrovně 466 tisíc kusů. Snížení cen ze začátku
roku zjevně přináší své
ovoce a očekávání nových modelů v nepříliš vzdálené budoucnosti, jako je například kybernetický vůz, by mělo pomoci tomuto markantnímu
růstu prodejů.
Tesla je mnohem víc než jen výrobcem vozidel - její nedávné dohody o superchargeru ukazují, že má velký náskok před konkurencí, nemluvě o jejím zapojení do
umělé inteligence pro autonomní řízení vozidel a o jejím podnikání v oblasti
energetiky, které ve čtvrtletí zaznamenalo 74%
růst. Klíčové pro investory je, aby
Tesla v příštích několika čtvrtletích stabilizovala své
marže a zároveň pokračovala ve zvyšování objemů, aby do konce
roku dosáhla tak důležitého 50%
růstu.
I přes výrazné zlepšení přírůstku předplatitelů byli investoři Netflixu zklamáni slabým
růstem tržeb a špatným
výhledem na třetí čtvrtletí. Vzhledem k tomu, že
akcie za posledních 12 měsíců posílily o více než 120 %, nebyl prostor pro chyby téměř žádný, a tak, i když tato čísla o
tržbách nebyla nijak hrozná, má streamovací gigant stále na čem pracovat.
Tržby ve druhém čtvrtletí
vzrostly na 8,19 miliardy
dolarů, což je meziročně nepatrně více, ale nedosáhly na odhady analytiků, a naopak jejich
prognóza byla také nízká, a to 8,52 miliardy
dolarů oproti 8,67 miliardy
dolarů. Počet předplatitelů vyskočil na 5,89
milionu, což je výrazně
nad odhady a v ostrém kontrastu se ztrátou 970 tisíc ve stejném období loňského
roku.
Zatímco jeho nová
politika v oblasti reklam a hesel zjevně přispívá ke zvýšení počtu předplatitelů, nedělá dost pro to, aby zvýšil
výnosy na uživatele, což je patrné z
prognózy tržeb. Pokud však jeho reklamní úrovně budou i nadále zaznamenávat masivní
nárůst uživatelů, inzerenti budou intenzivně klepat na dveře, což by mělo přispět k řízení příjmů.
Očekávání, s nimiž se k tomuto
výsledku přistupovalo, byla
vysoká, takže investory by nemělo oslabení ceny
akcií po solidním průběhu a obrovském obratu v hospodaření oproti loňskému
roku příliš mrzet.
Netflix se zbavil potíží z posledních několika
let, ale příběh
růstu může trvat ještě nějakou dobu, než se naplno projeví.
Josh Gilbert, eToro