Klíčový trh pro Burberry oslabuje, v USA firmě klesly tržby. Čína naopak ožila
Společnost Burberry oznámila pokles tržeb z Ameriky, důvodem má být oslabující spotřeba v USA. Výsledky módní značky tak vysílají negativní signál pro odvětví luxusního zboží na jednom z klíčových trhů.
Porovnatelné tržby z Ameriky klesly o 8 % na bázi konstantního směnného kurzu za 13 týdnů končících 1. červencem, uvedla britská společnost v pátek. Celkové tržby ve stejných obchodech vzrostly o 18 %, což je nejrychlejší tempo za dva roky, čemuž napomohlo oživení v Číně. Společnost zopakovala svůj odhad nízkého dvouciferného růstu tržeb v letošním roce.
"USA jsou v tuto chvíli obecně pomalé, je třeba se vypořádat s některými makroekonomickými protivětry," řekl dočasný finanční ředitel Ian Brimicombe v telefonátu s novináři. "Ctižádostivý zákazník trochu zeslábl."
Akcie se příliš nezměnily poté, co na začátku londýnského obchodování klesly až o 1,9%. Investoři akcie v květnu odprodávali poté, co Burberry varovala před zpomalením poptávky v USA.
Generální ředitel Burberry Jonathan Akeroyd se snaží zvýšit atraktivitu značky. Doufá, že Daniel Lee, nový návrhář, který v únoru představil svou debutovou kolekci, může oživit popularitu značky tím, že se vrátí ke svým britským kořenům. V květnu Akeroyd uvedl, že Leeovy výtvory budou k dispozici v obchodech od září a že přijetí od velkoobchodníků bylo pozitivní.
Oblečení do deště se v prvním čtvrtletí prodávalo obzvláště dobře, stejně jako kožené zboží včetně dámských tašek, uvedla společnost. Burberry v tomto období zrekonstruovala 19 obchodů a do konce roku modernizuje více než 50 % prodejen.
Akeroyd převzal provoz výrobce trenčkotů před více než rokem. Stejně jako jeho předchůdci se snaží pozvednout prestiž Burberry a zároveň zvýšit příjmy prodejem více doplňků a kabelek v dlouhodobém horizontu.
Analytici stále více hovoří o polarizaci mezi luxusními skupinami a rozlišují mezi několika málo výkonnými společnostmi, jako jsou LVHM, Moet, Hennessy, Louis Vuitton SE a Hermes International, a zbytkem, který bude pravděpodobně zaostávat.
Zdroj: Bloomberg
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři