Trh s kosmetikou v Číně skýtá veliký potenciál růstu
Pandemie Covid-19 a s ní spojená nižší spotřeba domácností postihla v Číně téměř všechny sektory. Jedním z nich je i sektor kosmetiky a péče o pokožku. Ten do roku 2022 rostl meziročně průměrně o 15 %. V roce 2022 poprvé zaznamenal pokles, když celkové prodeje dosáhly 394 miliard yuanů oproti 403 miliardám RMB v roce předchozím.
Data z prvních třech měsíců roku 2023 však ukazují na obnovenou důvěru čínských spotřebitelů po ukončení přísných protipandemických opatření. Celkové prodeje kosmetiky v daném období činily 104 miliard RMB a zaznamenaly tak meziroční nárůst o 5,9 %. Rostoucí zájem čínských spotřebitelů ukazují rovněž počty shlédnutí make-up tutorialů a vlogů s tématem péče o pokožku. Jejich celkový průměrný měsíční počet shlédnutí činil v minulém roce 100 miliard.
V tomto ohledu má Česká republika v Číně dobré jméno zejména v organické kosmetice, která byla tradičně oblíbeným suvenýrem čínských turistů mířících do ČR. S jejich návratem se dá očekávat oživení poptávky po české kosmetice. Platí zároveň, že čínští spotřebitelé preferují kosmetiku evropskou či japonskou a korejskou, oproti kosmetice domácí. České značky jsou na čínském trhu téměř nezastoupeny, což je dáno i poměrně složitým získáním potřebných certifikací. Zjednodušení přístupu na trh může představovat český národní pavilon na jedné z největších čínských e-commerce platforem JD.com. Jelikož se jedná o model tzv. cross-border e-commerce, kdy zboží putuje k zákazníkovi přímo z ČR případně přes celní sklad v ČLR, odpadá pro firmu řada komplikací spojených právě s certifikací výrobku. Více informací může podat ekonomický úsek Velvyslanectví ČR v Pekingu na commerce_beijing@mzv.cz případně regionální ředitele agentury CzechTrade v Šanghaji či Pekingu.
On-line prodej kosmetiky v Číně převažuje nad tím v kamenných prodejnách. Nabízet své produkty na e-commerce platformách je tak pro firmy, které chtějí na trhu uspět, nutnost. Jedná se zároveň o trh s obřím potenciálem růstu. Zatímco na největších trzích, jimiž jsou Japonsko, USA či Jižní Korea, dosahuje roční spotřeba kosmetických produktů na osobu výše 310 USD respektive 285 a 256 USD, u Číny je to podstatně méně, přibližně 40 USD. Největší podíl na čínské spotřebě představuje péče o pokožku. Rychle rostoucím segmentem je pak mužská kosmetika, s odhadovanými ročními prodeji ve výši 70 miliard RMB v nejbližších letech.
Adam Kupka, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Pekingu
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Energie - vývoj cen energií na komoditních trzích
- Dlouhodobý investiční produkt - novela zákona o kapitálovém trhu
- Cena aut - velký přehle cen ojetých automobilů
- Trh s kosmetikou v Číně skýtá veliký potenciál růstu
- IROP i národní dotace skýtají v příštích letech velký potenciál pro regiony
- IROP i národní dotace skýtají v příštích letech velký potenciál pro regiony
- Má americký akciový trh potenciál k dalšímu růstu? / BIG EXPERT – zahraniční trhy: týden od 22. 9. 2014
- Nestlé odhaduje růst letošních tržeb v Číně na 20%, velký prostor na trhu kávy
- Čína - růst HDP ve 2Q zpomalil na 7,5% a naplnil očekávání trhu, průmysl rostl pomaleji, než se čekalo - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Souhrn 1.3. - akciové trhy rostou díky lepším makrům z USA a Číny, euro silnější, ropa neudržela ranní růst, BCPP v plusu
- Čína se snaží uvolnit trh půjček opatřeními s potenciálem 800 mld. USD
Prezentace
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?