Hodinové sazby v komunikaci meziročně vzrostly o 7,3 %
Stejně jako v minulých letech, i letos Asociace komunikačních agentur (AKA) realizovala průzkum hodinových sazeb v oboru*. Tentokrát pravidelný roční průzkum ukázal, že pro rok 2023 sazby vzrostly o 7,3 % oproti roku 2022.
Z výsledků průzkumu vyplývá, že průměrné ceny na trhu komunikačních agentur stále nepatrně rostou, a to ve všech oblastech. Výsledky průzkumu zohledňují zejména inflaci. Navýšení hodinových sazeb o 7,3 % dosahuje však necelé poloviny celkové roční inflace roku 2022.
Hlavní příčinou zvýšení sazeb je pokračující inflace vstupů, zejména ceny práce, energií a materiálů na reklamní produkci. „Agentury i nadále masivně investují do zlepšování kvality svých služeb, implementace nových technologií a vzdělávání pracovníků. Tyto náklady však pokrývají převážně ze svých rezerv,“ dodává Kateřina Hrubešová, ředitelka AKA.
Výsledky průzkumu hodinových sazeb jsou k dispozici na webu AKA. Sazby slouží ke zhodnocení práce v režimu Delivery Service (běžná obsluha klienta), nikoli k ohodnocení kreativní a strategické práce agentury. „Pro tvůrčí a strategickou činnost agentur s vysokou přidanou hodnotou doporučujeme využít spíše hodnocení metodou Value Based Pricing bez využití hodinových sazeb, tedy hodnocení odvozené od hodnoty vnímané klientem,“ upozorňuje Lucie Češpivová, členka prezidia AKA.
*Tento průzkum je zcela nezávazným statistickým přehledem vzešlým z dotazníkového šetření a netvoří doporučení, metodiku ani závazný postup k stanovení výše odměny agenturních profesí. Autor neodpovídá za jakékoliv využití dat z průzkumu třetími stranami.
AKA je profesní asociace sdružující nejvýznamnějších subjekty v oblasti komunikace a kreativního průmyslu, a to jak reklamní, kreativní a digitální agentury, tak i a agentury z oblasti aktivačního marketingu. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. O etické standardy komerční komunikace dbá AKA prostřednictvím Rady pro reklamu, jíž je spoluzakladatelem.
Přečtěte si také k úrokovým sazbám
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- HDP 2020, vývoj hdp v ČR, Vývoj HDP meziročně v %
- Úrokové sazby - úroky z vkladů.
- Srovnání hypoték - porovnání úrokových sazeb a poplatků hypotéky
- Graf úrokových sazeb hypoték
- Úroková sazba hypotéky
- Srovnání půjček - sazby, podmínky, poplatky
- Sazba D57d, tarif D57d - elektřina
- ČEZ Prodej, a. s. Sazba D57d, tarif D57d
- Úrokové sazby ČNB
- Hodinové sazby v komunikaci meziročně vzrostly o 7,3 %
- Úrokové sazby: Během včerejška MM úrokové sazby stagnovaly, IRS sazby vzrostly o 4bp
- Úrokové sazby: Během včerejška MM úrokové sazby stagnovaly, dlouhé IRS sazby vzrostly o 7bp
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Iva Grácová, Bezvafinance
10 nejlepších dárků na poslední chvíli, které skoro nic nestojí, ale mají hodnotu na celý život
Vojtěch Šanca, Delta Green
Základ flexibility: začít šetřit můžete hned teď, třeba i v bytě
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla