Silničáři dnes slavnostně otevřeli stavbu nového přemostění v Blansku
Práce na novém mostě v Blansku jsou u konce. Jedna z nejvýznamnějších krajských staveb byla zahájena v polovině července 2021, celá výstavba pak trvala 21 měsíců, definitivní předání stavby je plánováno na konec května.
Město se konečně dočkalo komfortního mostu. Ten užijí nejen motoristé pro rychlejší a bezpečný přístup do Starého Blanska s třemi tisícovkami obyvatel. „Blansko na přemostění čekalo 70 let a konečně se to podařilo. Auta tu s omezením projížděla od Vánoc, následovaly dokončovací práce a dnes otevíráme i lávku pro pěší. Končí tu veškerá omezení a most funkčně propojí dva oddělené konce Blanska,“ popsal hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich.
„Zajímavostí tohoto mostu je nejen jeho polohové umístění, ale také fakt, že řidiči na něm budou muset překonat stoupání, i klesání 8,33%, což na mostech bývá méně obvyklé,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.
„Pro město Blansko byla výstavba tohoto mostu klíčová, dosud byly dvě části města rozdělené železniční tratí a cesta vedla pouze přes železniční přejezd. Ten byl ale kvůli stále většímu provozu na trati v ranní i odpolední špičce téměř 45 minut z každé hodiny uzavřený. Kolony pak blokovaly dopravu na průtahu Blanskem i v celém městě. Nový most znamená bezproblémový přístup na Staré Blansko nejen pro rezidenty ale také pro podnikatele ze zdejší průmyslové zóny nebo jednotky IZS. Na straně Starého Blanska vznikla jako součást stavby přemostění nová parkoviště pro osobní i nákladní automobily, mostní lávku zase ocení chodci, kteří dosud mohli využívat pouze vzdálený přechod ve stanici Blansko-město.
Navíc jsem přesvědčen, že Blansko získalo novou funkční dominantu,“ řekl starosta města Blanska a krajský radní pro dopravu Jiří Crha.
Realizace celé stavby přijde asi na 348 mil korun. „Mezi krajem a městem bylo v minulosti podepsáno memorandum na tuto stavbu, díky tomu jsme pak financování skládali ze tří zdrojů, včetně projektové dokumentace. Město Blansko investovalo 13 mil. korun, dalších 20 mil. korun vydalo za přípravné práce a výkupy pozemků. Státní fond dopravní infrastruktury na tuto stavbu dal 230 mil. korun a zbytek doplatil Jihomoravský kraj,“ doplnil Hanák.
„Od začátku bylo jasné, že město tuto stavbu potřebuje. Proto jsem rád, že jsme mohli podpořit tento projekt a přispět z rozpočtu SFDI uvedenou částkou,“ zmínil ředitel SFDI Zbyněk Hořelica.
„Při realizaci této důležité dopravní stavby jsme se museli vyrovnat s nečekanými skutečnostmi, jako byla pandemie covidu, ruská agrese na Ukrajině a následný nárůst cen stavebních materiálů. Naše schopnosti byly otestovány i díky nestabilnímu podloží v místě stavby. Přes všechny tyto nepříznivé okolnosti jsme stavbu zdárně dokončili a jsem přesvědčen, že zkušební provoz potvrdí kvalitu naší práce a stavba bude moci být na konci června zkolaudována. Věřím, že přemostění bude dobře sloužit obyvatelům Blanska i projíždějícím řidičům,“ řekl Karel Volf, generální ředitel společnosti Metrostav DIZ.
„Zajímavostí tohoto mostu je nejen jeho polohové umístění, ale také fakt, že řidiči na něm budou muset překonat stoupání, i klesání 8,33%, což na mostech bývá méně obvyklé,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.
„Pro město Blansko byla výstavba tohoto mostu klíčová, dosud byly dvě části města rozdělené železniční tratí a cesta vedla pouze přes železniční přejezd. Ten byl ale kvůli stále většímu provozu na trati v ranní i odpolední špičce téměř 45 minut z každé hodiny uzavřený. Kolony pak blokovaly dopravu na průtahu Blanskem i v celém městě. Nový most znamená bezproblémový přístup na Staré Blansko nejen pro rezidenty ale také pro podnikatele ze zdejší průmyslové zóny nebo jednotky IZS. Na straně Starého Blanska vznikla jako součást stavby přemostění nová parkoviště pro osobní i nákladní automobily, mostní lávku zase ocení chodci, kteří dosud mohli využívat pouze vzdálený přechod ve stanici Blansko-město.
Navíc jsem přesvědčen, že Blansko získalo novou funkční dominantu,“ řekl starosta města Blanska a krajský radní pro dopravu Jiří Crha.
Realizace celé stavby přijde asi na 348 mil korun. „Mezi krajem a městem bylo v minulosti podepsáno memorandum na tuto stavbu, díky tomu jsme pak financování skládali ze tří zdrojů, včetně projektové dokumentace. Město Blansko investovalo 13 mil. korun, dalších 20 mil. korun vydalo za přípravné práce a výkupy pozemků. Státní fond dopravní infrastruktury na tuto stavbu dal 230 mil. korun a zbytek doplatil Jihomoravský kraj,“ doplnil Hanák.
„Od začátku bylo jasné, že město tuto stavbu potřebuje. Proto jsem rád, že jsme mohli podpořit tento projekt a přispět z rozpočtu SFDI uvedenou částkou,“ zmínil ředitel SFDI Zbyněk Hořelica.
„Při realizaci této důležité dopravní stavby jsme se museli vyrovnat s nečekanými skutečnostmi, jako byla pandemie covidu, ruská agrese na Ukrajině a následný nárůst cen stavebních materiálů. Naše schopnosti byly otestovány i díky nestabilnímu podloží v místě stavby. Přes všechny tyto nepříznivé okolnosti jsme stavbu zdárně dokončili a jsem přesvědčen, že zkušební provoz potvrdí kvalitu naší práce a stavba bude moci být na konci června zkolaudována. Věřím, že přemostění bude dobře sloužit obyvatelům Blanska i projíždějícím řidičům,“ řekl Karel Volf, generální ředitel společnosti Metrostav DIZ.
Okomentovat na facebooku
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Utlumená aktivita v tuzemském výrobním sektoru pokračuje – PMI (září 2024)
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ocelářská krize v Číně: Ceny železné rudy čelí prudkému oslabení
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Kdy se vyplatí refinancovat hypotéku: Tipy pro správné rozhodnutí
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex říjen 2024: Úroky hypoték se pevně zabetonovaly nad 5 %
Iva Grácová, Bezvafinance
Finanční gramotnost v digitální éře: Na co si dát pozor při používání online bankovnictví?
Miren Memiševič, Skupina Klik
Lukáš Raška, Portu
Nejdéle se vydělává na nový byt v Praze. Potřeba je 14,4 ročních platů
Martin Steiner, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Pojištění schopnosti splácet jako rezervní kolo na dlouhé cestě jménem hypotéka