Google se zavazuje plnit pravidla EU a poskytovat spotřebitelům jasnější a přesnější informace - Ochrana spotřebitele
Měli jste někdy potíže s pochopením toho, zda nakupujete přímo od společnosti Google nebo od jiné značky? Hledali jste někdy obtížně informace o konečných nákladech? Aby uvedl své postupy do souladu s právními předpisy EU – zejména s předpisy, které řeší nedostatečnou transparentnost a srozumitelnost informací pro spotřebitele – se Google zavázal provést změny s ohledem na několik svých produktů a služeb. V návaznosti na dialog zahájený v roce 2021 se sítí pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele, který koordinovala Evropská komise a vedl nizozemský úřad pro spotřebitele a trhy a belgické generální ředitelství pro hospodářskou inspekci, Google souhlasil s tím, že se bude zabývat otázkami, které tyto orgány vyzdvihly, a v rámci „Google Store“, „Google Play Store“, „Google Hotels“ a „Google Flights“ provede změny, jejichž cílem bude dosáhnout souladu s pravidly EU na ochranu spotřebitele.
Komisař pro spravedlnost Didier Reynders k tomu uvedl: „I dnes, téměř tři roky od vypuknutí pandemie COVID-19 a následných omezení volného pohybu osob, stále více spotřebitelů využívá internet k rezervaci dovolené, nákupům nebo vyhledávání recenzí. Spotřebitelé v EU mají právo na jasné a úplné informace, aby mohli činit informovaná rozhodnutí. Závazky, které Google přijal, jsou v tomto směru krokem vpřed. Vyzýváme Google, aby plně dodržoval nařízení o zeměpisném blokování a zajistil spotřebitelům stejná práva a přístup ke stejnému obsahu bez ohledu na to, kde se v EU nacházejí.“
Přehled závazků:
V návaznosti na tento dialog se Google zavázal, že omezí svou možnost provádět jednostranné změny týkající se objednávek, pokud jde o cenu nebo zrušení, a že vytvoří e-mailovou adresu, jejíž použití bude vyhrazeno orgánům na ochranu spotřebitele, aby mohly nahlásit nezákonný obsah a požadovat jeho rychlé odstranění.
Google navíc souhlasil s tím, že uskuteční řadu změn ve svých praktikách, například:
pokud jde o „Google Flights“ a „Google Hotels“:
- objasní spotřebitelům, zda uzavírají smlouvu přímo se společností Google, nebo zda Google v dané situaci jedná pouze jako zprostředkovatel,
- vyjasní cenu použitou jako referenční hodnotu při inzerci slev na této platformě, jakož i skutečnost, že recenze na „Google Hotels“ nejsou ověřovány,
- přijme stejné závazky týkající se transparentnosti jako jiné velké ubytovací platformy, pokud jde o způsob, jakým spotřebitelům předkládá informace, například o cenách nebo dostupnosti.
pokud jde o „Google Play Store“ a „Google Store“:
- poskytne jasné předsmluvní informace o nákladech na dodání, právu odstoupit od smlouvy a dostupnosti možností opravy nebo výměny. Společnost Google dále poskytne také informace o společnosti (např. oficiální název a adresu) a upřesní přímá a funkční kontaktní místa (např. osobní asistent na telefonu),
- vyjasní, jak procházet různé verze Google Play Store v různých zemích, a bude informovat vývojáře o jejich povinnostech podle nařízení o zeměpisném blokování zpřístupnit jejich aplikace v celé EU a umožnit spotřebitelům používat platební prostředky z kterékoli země EU.
Další kroky
Plnění těchto závazků bude aktivně monitorovat síť pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele a vnitrostátní orgány budou sledovat a prosazovat dodržování předpisů tam, kde obavy přetrvávají. Konkrétně, Google stále ještě používá jednu praktiku, která není úplně v souladu s nařízením o zeměpisném blokování: uplatňuje technická omezení pro používání aplikací, které by byly běžně dostupné v zemi, kde se uživatel nachází jen dočasně. Google to odůvodnil tím, že uživatelé mohou změnit zemi svého pobytu jednou ročně, aby získali přístup k místním aplikacím a hrám jiného členského státu. Tato situace však může způsobit ztrátu nabytého obsahu i nevyužitého kreditu, což je považováno za porušení nařízení o zeměpisném blokování.
Souvislosti
Spolupráce v oblasti ochrany spotřebitele je síť orgánů odpovědných za prosazování právních předpisů EU na ochranu spotřebitele. Pro účely řešení přeshraničních otázek jsou činnosti těchto orgánů koordinovány na úrovni EU.
Za vymáhání dodržování právních předpisů EU na ochranu spotřebitele jsou zodpovědné vnitrostátní orgány členských států. Díky aktualizovanému nařízení o spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele mají nyní větší pravomoci k odhalování nesrovnalostí a přijímání rychlých opatření proti nepoctivým obchodníkům.
Nová směrnice o lepším vymáhání a modernizaci právních předpisů Unie na ochranu spotřebitele navíc pozměnila stávající nástroje spotřebitelského práva EU dalším zvýšením transparentnosti pro spotřebitele při nákupu na internetových tržištích.
Spolupráce se vztahuje na pravidla na ochranu spotřebitele v různých oblastech, jako jsou nekalé obchodní praktiky, elektronické obchodování, zeměpisné blokování, dovolené se soubornými službami, on-line prodej a práva cestujících.
Další informace
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Důchod a penze 2021 - aktuální informace k důchodům
- Stravenky a stravenkový paušál - Aktuální informace ke stravenkám
- Mzda, mzdy - Aktuální informace ke mzdám a platům
- Ověření DIČ v EU - ověřování DIČ v systému VIES
- Google se zavazuje plnit pravidla EU a poskytovat spotřebitelům jasnější a přesnější informace - Ochrana spotřebitele
- Nakupování přes internet: Komise a orgány pro ochranu spotřebitele požadují, aby byly poskytovány jasné informace o cenách a slevách
- Nakupování přes internet: Komise a orgány pro ochranu spotřebitele požadují, aby byly poskytovány jasné informace o cenách a slevách
- EK podezírá Google z porušování antimonopolních pravidel v rámci Google for Jobs
- Nová politika pro spotřebitele: Evropská komise vítá prozatímní dohodu o posílení pravidel EU na ochranu spotřebitele
- Nová pravidla EU pro přeshraniční platby ušetří peníze spotřebitelům i podnikům
- Ministerstvo chce lepší rozdělování peněz i jasnější pravidla pro vzdělávání handicapovaných
- Ministerstvo plánuje lepší rozdělování peněz i jasnější pravidla pro vzdělávání handicapovaných
Prezentace
16.01.2025 Nejnadupanější telefon současnosti se začal…
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.