Marlenka nově dělá život sladším i v Jordánsku
Marlenka nově dělá život sladším i v Jordánsku
20.12.2022 / 14:37 | Aktualizováno: 20.12.2022 / 15:13
Nejznámější produkty české společnosti Marlenka jsou na jordánském trhu dostupné od léta 2022. Jordánsko se tak stalo už osmou arabskou zemí, jejíž srdce si získávají známé medové pochoutky.
Marlenku do Jordánska přivedlo nadšení Imada Abdel-Hafeze, který je zároveň jordánským i maďarským občanem. Marlenku prvně ochutnal při návštěvě své rodiny v Maďarsku a oblíbil si ji natolik, že se ji rozhodl představit i ve svém domovském Jordánsku. „Poté, co jsem dostal tento nápad, navštívil jsem společnost Marlenka. Byl jsem ohromen tím, co jsem tam viděl. Je to největší výrobna medových dortů a dalších medových produktů na světě, která pracuje s nejmodernějšími technologiemi,“ vysvětluje a dodává, „na následné schůzce s panem Gevorgem Avetisyanem, zakladatelem impéria Marlenka, jsme se pak dohodli na obchodním plánu pro dovoz jejich produktů na jordánský trh“.
Společnost Marlenka International s.r.o., jejíž příběh se začal odvíjet v roce 1995, kdy Gevorg Avetisjan se svou rodinou přicestoval do České republiky z válkou oslabené Arménie, v současné době zaměstnává více než 330 zaměstnanců a vyprodukuje přes 9 milionů výrobků ročně, které nyní včetně Jordánska vyváží do celkem 52 zemí na 4 kontinentech. Podle společnosti Marlenka jsou základním klíčem jejího úspěchy starý rodinný recept a nejkvalitnější suroviny, a to od klíčové složky – vysoce kvalitního medu, přes špičkovou mouku či pražené vlašské ořechy. Unikátní receptura pomáhá vývozu do zahraničí i tak, že výrobky Marlenka mají trvanlivost 3 měsíce v pokojové teplotě, 9 měsíců v chlazeném režimu a mražená vydrží dokonce 3 roky, aniž jsou použity umělé konzervanty.
Jordánsko se dlouho zdálo být českým potravinářským a zemědělským produktům uzavřeno. Nyní se situace začíná postupně měnit a ukazují se možnosti, jak proniknout na tento více než desetimiliónový trh, který je charakteristický minimální produkce vlastních potravin. Mnohé předsudky se ukazují jako neopodstatněné, a to i v oblasti alkoholických nápojů. Už rok a půl na jordánském trhu působí Budějovický Budvar, úplnou novinkou je vstup vín od Bohemia Sekt. Stejně jako v případě Marlenky bylo klíčovým faktorem nalezení aktivního jordánského partnera, který se dobře orientuje v místním poměrně nepřehledném, a to nejen legislativním prostředí. Pivo od Budějovického Budvaru a dobroty od Marlenky sklidily velký úspěch i na recepci k státnímu svátku ČR v Ammánu v říjnu 2022.
S ohledem na pozitivní trend pronikání českých potravin na místní trh byl na rok 2023 pro Jordánsko připraven návrh projektu ekonomického diplomacie (PROPED) s názvem Prezentační akce českých zemědělských a potravinářských produktů, a to ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství ČR. Bližší informace o této připravované akci poskytne ZÚ Ammán na commerce_amman@mzv.cz .
Zuzana Benešová
ekonomická diplomatka ZÚ Ammán
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
13.11.2024 Pojištění elektromobilů kryje specifická rizika
12.11.2024 Motorola má nový hit Black Friday, svůj…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?