Důvěra italských spotřebitelů v květnu neočekávaně propadla
Ačkoliv analytici předpovídali růst hodnoty indexu spotřebitelské důvěry z dubnových 107,7 bodu na 108,1 bodu, došlo v květnu k jejímu propadu na 105,6 bodu. Tato hodnota představuje šesti a půl leté minimum. Významný vliv na důvěru Italů má strach ze ztráty zaměstnání a stagnace ekonomického růstu. Nezaměstnanost vzrostla na 9% a ekonomika v prvním čtvrtletí zaznamenala pokles. Posilování eura ztěžuje situaci exportérů.
Počet spotřebitelů, kteří očekávají další růst nezaměstnanosti, vzrostl na 40% ze 38%. Také vzrostl podíl těch, kteří předpovídají zhoršení ekonomické situace v příštích 12 měsících a naopak poklesl podíl optimistů očekávajících její zlepšení v tomto období.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři