Česko se na veletrhu v Kanadě představilo jako Hub pro cesty do EU
ČESKO SE NA VELETRHU V KANADĚ PŘEDSTAVILO JAKO HUB PRO CESTY DO EU
Po dlouhých čtyřech letech mělo Česko možnost prezentovat se na jednom z největších veletrhů cestovního ruchu Salon International Tourisme Voyages v Montrealu. Kanadskému publiku se naše země představila jako atraktivní a zároveň bezpečná destinace, která díky své poloze nabízí cestování i do dalších evropských měst.
Ilustrační foto Shutterstock
Národní stánek na jednom z nejvýznamnějších veletrhů cestovního ruchu v Montrealu, největším městě frankofonní provincie Quebec, byl úspěšně realizován jako projekt ekonomické diplomacie PROPED za finanční podpory Ministerstva pro místní rozvoj ČR, ve spolupráci Velvyslanectví ČR v Ottawě a agentury CzechTourism. I kvůli pandemii a dvěma zrušeným ročníkům se Česko představilo místním cestovatelům, cestovním kancelářím a agenturám poprvé od roku 2018.
Cestovní kanceláře, agentury a experti z oblasti turistického ruchu zastupovali přibližně 100 zemí a je skvělé, že Česká republika byla mezi nimi. Český stánek byl jedním z mála národních prezentací, o který byl ze stran účastníků obrovský zájem. Cílem české účasti bylo podpořit incoming nejen do Prahy, ale i do ostatních zajímavých regionů země. Česko se podařilo prezentovat jako atraktivní a zároveň bezpečnou destinaci, která díky své poloze nabízí cestování i do dalších destinací v EU, především střední Evropy, jako je Vídeň nebo Budapešť.
Evropa oblíbenější než USA
Podle průzkumu společnosti Travelweek, která se rovněž podílela na organizace veletrhu, plánuje více než 90 procent Kanaďanů opět cestovat jako před pandemií, 70 procent je připraveno vycestovat okamžitě a 22 procent pak plánuje cestu do Evropy, což je druhý největší počet po Kanaďanech, kteří plánují strávit dovolenou doma (do USA plánuje cestu „pouze“ 16 procent a do Karibiku 18 procent). Po dovolené na pláži Kanaďané nejvíce touží po cestování za historií a kulturou. Kromě chuti do cestování nechybí Kanaďanům ani peníze. Podle průzkumu je Kanada s tisíci americkými dolary na čtvrtém místě na světě v útratách za cestování na obyvatele (po Austrálii, Německu a UK), na bankovních účtech mají odložené úspory v přepočtu ve výši 300 mld. USD a zároveň u nich byl zaznamenán obrovský nárůst cestovních rezervací na jejich debetních a kreditních kartách.
Kanaďané jsou bez debat ideální cílovou skupinou, která se i díky silným historickým vazbám ráda na starý kontinent včetně Česka vrací nebo se tam plánuje poprvé podívat. Zajímavou skupinou jsou Kanaďané v této souvislosti i pro incomingové cestovní kanceláře a agentury, které byly na národním stánku zastoupeny společností Eastern Europe Tours. Kvůli dopadům pandemie, komplikovaným vstupním požadavkům či storno podmínkám stále více kanadských cestovatelů spoléhá na odborné znalosti cestovních kanceláří a téměř 60 procent by jejich služeb využilo.
Akce potvrdila, že Kanaďané mají peníze i chuť cestovat. Zajímá je historie, příroda, turistika či různé formy zážitkové turistiky. Česko sice nemá moře, ale ostatních lákadel by mělo maximálně využít.
Jan Kubačka, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Ottawě
Díky našim firmám o nás ví celý svět
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?