ŠKODA AUTO připravena vstoupit na vietnamský trh
„Pro společnost ŠKODA AUTO je vstup na vietnamský trh dalším logickým krokem v naší strategii internacionalizace. Naše atraktivní modelové portfolio nabízí zákazníkům ty správné produkty, díky nimž budeme moci na tomto vysoce dynamickém trhu využít své silné stránky. Geografická blízkost Indie navíc přináší skvělé synergické efekty; již v roce 2024 budeme do Vietnamu dovážet automobilové sestavy z našeho indického závodu v Puné, což představuje významný pokrok v rámci našeho projektu INDIA 2.0. V konečném důsledku to výrazně posílí naši přítomnost v jihovýchodní Asii.”
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO
„Internacionalizace aktivit je nedílnou součástí naší strategie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030. Ve Vietnamu vidíme velký růstový potenciál. Předsednictví České republiky v Radě Evropské unie společně s dohodou o volném obchodu EVFTA navíc vytvářejí velmi příznivé ekonomicko-politické podmínky. Ve společnosti TC Motor jsme přitom našli silného a spolehlivého partnera k tomu, abychom se ve Vietnamu rychle a úspěšně etablovali. Jsme přesvědčeni o tom, že naše modelové portfolio dokonale odpovídá přáním místních zákazníků a těšíme se na zahájení prodeje začátkem příštího roku.“
Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu
Obchodní partner Thanh Cong Motor Vietnam (TC Motor) odpovědný za místní výrobu a distribuci
Od roku 2023 se budou z Evropy postupně dovážet modelové řady KODIAQ, KAROQ, SUPERB a OCTAVIA. Společnost TC Motor zabezpečí místní výrobu a prodej vozů jako lokální partner společnosti ŠKODA AUTO na vietnamském trhu. Společnost se sídlem v hlavním městě Hanoji, jež má více než dvacetileté zkušenosti s výrobou a prodejem vozů, investuje také do akvizice a rozvoje průmyslových areálů, jako je například průmyslový park Viet Hung. V budoucnu tak budou modely ŠKODA sjíždět z výrobní linky v závodě v provincii Quang Ninh.
CKD výroba modelů KUSHAQ a SLAVIA již v roce 2024, rodina ENYAQ iV k dispozici po roce 2025
Výstavba vlastní výrobní linky společnosti TC Motor již probíhá a dokončena má být v první polovině roku 2024. Montáž modelových řad KUSHAQ a SLAVIA, vyráběných v Indii ve formě CKD, pak bude zahájena v roce 2024. Model KUSHAQ bude možné objednávat už od první poloviny roku 2024, od posledního čtvrtletí roku 2024 pak budou přijímány i objednávky modelu SLAVIA. Na ploše 16 000 m2 vzniká aktuálně v Puné závod na výrobu příslušných dílčích sestav. Místní nabídku ve Vietnamu doplní po roce 2025 i plně elektrické modely rodiny ENYAQ iV.
Export z Indie jako další krok v rámci projektu INDIA 2.0
Exportem vozů z Indie automobilka pokračuje v realizaci projektu INDIA 2.0 a zdůrazňuje strategický význam Indie pro další rozvoj automobilky. Nedávno byl například zahájen vývoz prvních vozů ŠKODA KUSHAQ s levostranným řízením do zemí Perského zálivu. ŠKODA AUTO vede aktivity koncernu Volkswagen na indickém trhu od roku 2019. Dosavadní investice koncernu činí jednu miliardu eur, z toho 250 milionů eur bylo určeno na výzkum a vývoj. V dlouhodobém horizontu usiluje ŠKODA společně se značkou Volkswagen o dosažení pětiprocentního tržního podílu v závislosti na vývoji trhu a segmentu.
Rychlé rozšiřování dealerské sítě ve Vietnamu, vysoký prodejní potenciál
Vozy budou ve Vietnamu prodávány prostřednictvím místní sítě lokálních partnerů. První partnerské provozovny jsou plánované v Hanoji a Ho Či Minově městě – na obě tato města připadá převážná většina nově prodaných vozů ve Vietnamu. Následně společnost ŠKODA AUTO očekává rychlé rozšíření prodejní sítě na více než 50 partnerů. Automobilka předpokládá zpočátku roční prodejní potenciál 30 000 vozů a od roku 2030 více než 40 000 vozů ročně, mimo jiné díky zájmu o sériové modely na platformě MQB-A0-Global a rostoucí poptávce po elektromobilech ve velkých městech.
Silně rostoucí ekonomika, vysoce dynamický automobilový trh a dohody o volném obchodu jako ideální prostředí k vstupu na trh
Vstup do Vietnamu se vyplatí také kvůli mimořádně dynamickému růstu automobilového trhu v regionu; přestože má Vietnam přibližně 100 milionů obyvatel a v současné době na 1 000 obyvatel připadá pouze 34 vozidel, je již nyní čtvrtým nejsilnějším automobilovým trhem v jihovýchodní Asii. Zároveň je pravděpodobné, že evropské značky budou ve Vietnamu nabývat na významu díky postupnému rušení cel na zboží z EU do roku 2030. Z tohoto důvodu ŠKODA AUTO očekává, že celkový roční objem trhu se po roce 2030 zvýší na přibližně jeden milion vozů.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Energie - vývoj cen energií na komoditních trzích
- Dlouhodobý investiční produkt - novela zákona o kapitálovém trhu
- Příspěvek na auto
- Plánovač tras autem
- Cena aut - velký přehle cen ojetých automobilů
- ŠKODA AUTO připravena vstoupit na vietnamský trh
- Škoda Auto se chystá vstoupit na vietnamský trh
- Škoda Auto jedná o vstupu na vietnamský trh
- Škoda Auto jedná o vstupu na vietnamský trh
- Škoda Auto chce dobýt indický trh levným autem
- Nový milník v internacionalizaci: Škoda Auto oficiálně vstupuje na vietnamský trh
- ŠKODA AUTO VAR/10 - Dluhopis ŠKODA AUTO VAR/10, cena akcie online
Prezentace
28.11.2024 Nejlepší chytré hodinky na světě jsou Samsung.
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Elektrické návěsy od Range Energy: Klíč k udržitelnější kamionové dopravě?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Domácnosti si za plyn připlatí: Regulované poplatky vzrostou výrazně nad inflaci
Miren Memiševič, Skupina Klik.cz
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Marek Pokorný, Portu
Jak snížit daně díky DIPu? Zde je návod pro vyplnění daňového přiznání
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select