Tento trend platí především pro majetkové, úrazové a odpovědnostní pojištění. U těchto pojistných odvětví, resp. typů pojištění, bylo v roce 2021 v rámci nové produkce uzavřeno 16,4 % pojistných smluv digitálně, tedy přímo přes příslušnou aplikaci či přes webové stránky. Pro srovnání lze uvést, že v roce 2020 to bylo 14,6 % a v roce 2019 pak 9,4 %. To ukazuje zřetelný nárůst sjednávání pojištění online. Často jde podle GDV o pojištění, která jsou nakupována v souvislosti s jinými pojistnými produkty. Tyto výsledky se opírají o zvláštní dotazování GDV u členských pojišťoven, které produkují okolo 80 % hrubého předepsaného pojistného celého sektoru, což značí, že mají vysokou vypovídací schopnost.
GDV dále uvádí, že obzvláště pojištění právní ochrany a ostatní typy neživotního pojištění (bez soukromého zdravotního pojištění) se sjednávají digitálně mnohem častěji než v předchozích letech, a to přitom i u pojišťovacích makléřů nebo pojišťovacích zástupců. Obchod využívá digitální nástroje také pro komunikaci a interakci s klienty. Rozšiřující se digitalizace ovšem nevede k nějakému viditelnému posunu tržních podílů mezi různými distribučními kanály. Aktuální statistika GDV ukazuje, že podíl přímého prodeje a srovnávacích portálů na celkové nové produkci zůstává na konstantní úrovni.
GDV připouští, že některé pojistné produkty se hodí pro digitální sjednávání více a jiné produkty méně. Například v pojištění právní ochrany činil v roce 2021 podíl pojistných smluv uzavřených online 12,6 % a v roce 2020 pak 11,8 %. Jinak tomu bylo v pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, kde v roce 2021 představoval podíl online uzavřených pojistných smluv 24 % a v předchozím roce 23,5 %. Zjišťování GDV jasně dokládá, že pojištění vyžadující intenzivní poradenství se sjednávají online jen zřídka. Například v segmentu životního pojištění je podíl digitálně uzavřených pojistných smluv v podstatě konstantní a v roce 2021 byl vykázán ve výši 3,4 %.