Důvěra amerických spotřebitelů vyšší než očekávaná
Na rozdíl od evropských spotřebitelů na Američany zapůsobil konec války v Iráku o poznání více pozitivně. Index vystihující míru jejich důvěry vzrostl v dubnu nejvíce za poslední rok a dosáhl 81 bodů, což je výrazný skok z revidovaných březnových 61,4 bodu. Tak prudký nárůst byl naposledy zaznamenán v březnu 1991, kdy končila předchozí válka v Iráku. Analytici očekávali růst pouze na 70 bodů z původně hlášených 62,5 bodů. Zlepšení bylo zaznamenáno v obou složkách indexu - očekávání i současných podmínek. Složka očekávání vzrostla na 84,8 bodu z 61,4 bodu, složka současných podmínek se zvýšila na 75,3 bodu z 61,4. Kdyby pokračovala vysoká důvěra spotřebitelů i nadále, mohla by nastartovat oživení celé ekonomiky. Je však pravděpodobné, že bude následovat její pokles, neboť reálná ekonomická data nejsou příliš uspokojivá, zejména v oblasti zaměstnanosti.
Zajímavé je, že se zvýšil i optimismus ohledně zaměstnanosti. Jako postačující vidí nabídku pracovních míst 13% dotázaných (vzhledem k březnovým 11,4%), 29,5% dotázaných pak míní, že získat zaměstnání je velmi obtížné (vzhledem k 32,3% v únoru). Analytici vzhledem k vysoké hodnotě indexu předpokládají, že spotřebitelé i přes stále špatné podmínky na trhu práce budou dále utrácet.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři