ŠKODA AUTO dosáhla v prvním pololetí roku 2022 pozitivního provozního výsledku ve výši 676 milionů eur
„Navzdory četným geopolitickým a makroekonomickým výzvám se ukazuje, že společnost ŠKODA AUTO je vůči krizi odolná. Naše podnikání je prosperující, poptávka po našich modelech je i nadále vysoká a zákazníci nám i přes nevyhnutelné čekací lhůty zachovávají věrnost. Za to jim děkuji, stejně jako děkuji celému týmu, který v těchto dobách prokazuje vysokou míru odolnosti a flexibility a dělá vše pro to, aby naši zákazníci obdrželi svůj nový vůz značky ŠKODA co nejdříve. Očekáváme, že se situace ohledně dodávek polovodičů bude v příštích týdnech a měsících zlepšovat. Koncem srpna pak představíme novou identitu značky ŠKODA, která bude formovat pozici značky během desetiletí transformace.”
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO
„Výzvy, kterým jsme čelili na počátku roku, se ve druhém čtvrtletí prohloubily. Přesto značka ŠKODA situaci velice dobře zvládá: Ačkoli bylo z důvodu nedostatečných dodávek dílů zákazníkům dodáno mnohem méně vozů, a růst cen energií a surovin výrazně zvýšil náklady, podařilo se nám ve druhém čtvrtletí udržet silnou rentabilitu tržeb ve výši 6,6 %. I nadále budeme spolupracovat jako tým, abychom se vypořádali s výzvami, především pak s narušením celosvětového dodavatelského řetězce a dopady probíhající války na Ukrajině. Za tímto účelem budeme důsledně pokračovat v dodržování našeho programu na snižování nákladů a zvyšování efektivity NEXT LEVEL EFFICIENCY+.”
Christian Schenk, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast Financí a IT
„Máme za sebou extrémně náročné první pololetí. Vedle nedostatku polovodičů a pandemie koronaviru nás silně zasáhla také válka na Ukrajině. Na našem druhém nejdůležitějším světovém trhu v Rusku jsme až do odvolání přerušili výrobu vozů v závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu a zastavili také veškerý export do této země. Navíc jsme v důsledku požáru u jednoho z našich dodavatelů museli v uplynulých měsících na čas omezit výrobu našeho bestselleru, modelu OCTAVIA. Výroba se mezitím opět obnovila na plný výkon. Optimismus nám dodává celosvětová poptávka po našich vozech, která je stále vysoká. Intenzivně pracujeme na tom, abychom zpracovali nevyřízené objednávky a zkrátili čekací lhůty pro naše zákazníky.“
Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Prodeje a marketingu
Tržby ŠKODA AUTO Group* vzrostly vlivem konsolidace o 0,2 % na 10,2 miliardy eur. Na základě konsolidace společnosti OOO Volkswagen Group Rus pod společnost ŠKODA AUTO a.s., která proběhla na začátku tohoto roku, není možné tyto výsledky přímo srovnávat s výsledky stejného období loňského roku. Rentabilita tržeb ve výši 6,6 % je nadále na solidní úrovni (9,6 % ve stejném období loňského roku), přičemž provozní výsledek poklesl o 30,6 % na 676 milionů eur. Automobilka důsledně čelí mnoha výzvám prostřednictvím svého programem NEXT LEVEL EFFICIENCY+, pomocí něhož maximalizuje potenciál výnosů a optimalizuje materiálové, výrobní a fixní náklady. Česká automobilka i nadále sází na mimořádně atraktivní varianty dostupných vozů a silné portfolio elektrifikovaných modelů. Na této bázi očekává společnost i pro celý letošní rok nadále solidní provozní výsledek a stabilní rentabilitu tržeb.
ŠKODA AUTO Group* – ukazatele za první pololetí, leden až červen 2022/2021**:
Změny v % |
||||||
Dodávky zákazníkům | vozů | 360 600 | 515 300 | -30,0 % | ||
Dodávky zákazníkům, bez Číny | vozů | 335 900 | 471 300 | -28,7 % | ||
Výroba*** | vozů | 456 200 | 458 700 | -0,6 % | ||
Odbyt**** | vozů | 446 800 | 463 000 | -3,5 % | ||
Tržby | mil. EUR | 10 223 | 10 199 | 0,2 % | ||
Provozní výsledek | mil. EUR | 676 | 974 | -30,6 % | ||
Rentabilita tržeb (Return on Sales) | % | 6,6 | 9,6 | |||
Hmotné Investice | mil. EUR | 201 | 196 | 2,6 % | ||
Čistý finanční tok | mil. EUR | 700 | 678 | 3,2 % |
* ŠKODA AUTO Group zahrnuje společnosti ŠKODA AUTO a.s, ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., ŠKODA AUTO Deutschland GmbH, ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Ltd. a OOO Volkswagen Group Rus.
** Procentuální odchylky jsou vypočteny z nezaokrouhlených čísel.
*** Zahrnuje výrobu ve skupině ŠKODA AUTO, bez výroby v partnerských montážních závodech
v Číně, na Slovensku a v Německu, ale včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, VW
a AUDI; výroba vozů bez dílčích/kompletních sestav.
**** Zahrnuje odbyt skupiny ŠKODA AUTO prodejním společnostem, včetně dalších koncernových značek jako SEAT, VW, AUDI, PORSCHE a LAMBORGHINI; odbyt vozů bez dílčích/kompletních sestav.
První pololetí 2022: Společnost ŠKODA AUTO dodala svým zákazníkům na celém světě 360 600 vozů
Za prvních šest měsíců roku dodala česká automobilka svým zákazníkům na celém světě 360 600 vozů. Ve srovnání s předchozím rokem to odpovídá poklesu o 30 % (leden až červen 2021: 515 300).
V západní Evropě klesly dodávky zákazníkům v období od ledna do června o 24,1 % na 180 500 vozů (první pololetí 2021: 237 900 vozů). V Německu, na svém celosvětově největším trhu, zaznamenala automobilka pokles dodávek zákazníkům o 16,4 % oproti předchozímu roku na 63 500 vozů (první pololetí 2021: 75 900 vozů).
Ve střední Evropě zaznamenala společnost ŠKODA AUTO v prvním pololetí roku 2022 celkem 69 800 vozů dodaných zákazníkům (první pololetí 2021: 97 400 vozů; -28,4 %). Na domácím českém trhu bylo ve stejném období zákazníkům dodáno 35 500 vozů, tedy o 19,4 % méně než ve stejném období loňského roku (první pololetí 2021: 44 000).
Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka svým zákazníkům 15 200 vozů (první pololetí 2021: 21 700; -30,1 %).
V Indii zaznamenala společnost ŠKODA AUTO silný růst a od ledna do června 2022 zde dodala celkem 25 900 vozů zákazníkům. Ve srovnání s předchozím rokem se jedná o nárůst o 428,7 % (první pololetí 2021: 4 900 vozů).
V Rusku se výrazně projevuje zastavení veškerých dodávek vozů, od 3. března automobilka nedodala zákazníkům žádný vůz. Od ledna do června dodala společnost ŠKODA AUTO zákazníkům celkem 14 600 vozů (první pololetí 2021: 52 800; -72,3 %).
V Turecku dodala automobilka zákazníkům 9 800 vozů (první pololetí 2021: 17 600; -44,4 %)
V Číně poklesly v prvním pololetí roku 2022 dodávky zákazníkům o 43,9 % na 24 700 vozů (první pololetí 2021: 44 000).
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v prvním pololetí roku 2022
(v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti předchozímu roku):
ŠKODA OCTAVIA (61 000; -49,5 %)
ŠKODA KODIAQ (50 600; -21,8 %)
ŠKODA KAMIQ (47 200; -36,0 %)
ŠKODA FABIA (45 900; -19,0 %)
ŠKODA KAROQ (43 000; -43,1 %)
ŠKODA SUPERB (33 100; -17,5 %)
ŠKODA ENYAQ (22 200; +52,2 %)
ŠKODA SCALA (21 300; -23,7 %)
ŠKODA KUSHAQ (13 500; –)
ŠKODA RAPID (12 300; -67,5 %)
ŠKODA SLAVIA (10 300; –)
The post ŠKODA AUTO dosáhla v prvním pololetí roku 2022 pozitivního provozního výsledku ve výši 676 milionů eur appeared first on ŠKODA Storyboard.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Kurz Eura, Euro EUR, aktuální kurzy koruny a měn
- Kurz Eura, Euro EUR, aktuální kurzy koruny a měn
- Výpočet čisté mzdy v roce 2021 i v předchozích letech, změny v roce 2021
- Kalkulačka DPH - výpočet DPH pro rok 2019 i pro roky 1993-2018
- Dohoda o provedení práce 2022
- Platové tabulky pracovníků v sociálních službách 2022
- Dohoda o pracovní činnosti 2022
- Odměna pěstouna 2022 - kalkulačka
- Příspěvek při pěstounské péči 2022 - kalkulačka
- Alimenty kalkulačka 2022 - výživné na dítě
- Zvýšení platů 2022
- Důchod OSVČ 2022 - kalkulačka
Prezentace
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
25.11.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?