Zdroje portálu prý viděly návrh důležitého dokumentu, který projednávali velvyslanci členských států EU. Dokument se měl týkat plánů na postupné omezování dovozu ruské ropy a pak jeho úplné zastavení – po šesti měsících. Pokud jde o rafinovaná paliva, tak ukončení dovozu by mělo nastat do konce tohoto roku.
Následně se v článku věnuje pozornost pojištění lodí, které má klíčovou roli při přepravě významných komodit. Nájemci prý trvají hlavně na tom, aby plavidlo bylo pojištěno pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou například ropnými skvrnami, kdy náklady na jejich odstranění a likvidaci doprovodných škod mohou jít do miliard dolarů. Jestliže toto pojištění nemůže být pro některé lodní náklady poskytnuto, tak obchodování s nimi může tendovat k zastavení. Agentura Bloomberg v této souvislosti upozorňuje, že pojištění bylo jedním z hlavních opatření, které v minulosti použily USA a Evropa k omezování exportu iránské ropy.
Uvažovaný zákaz nákupu ropy v Rusku by se asi rozšířil na poskytování přímé nebo nepřímé technické pomoci, na poskytování makléřských služeb, na financování a finanční asistenci, nebo jiné služby vztahující se k dopravě ropy a ropných produktů, jež pocházejí z Ruska, nebo jsou exportovány z Ruska, do třetích zemí, a to včetně překládání z lodě na loď. Rozumí se, že mezi tyto poskytovatele služeb by byly zahrnuty i pojišťovací podniky.
Ruská invaze na Ukrajinu hodně otřásla pojistným trhem uvnitř Ruska, neboť zahraniční pojistitelé a zajistitelé úprkem tento trh opouštějí. Jiné společnosti, jako například ratingová agentura AM Best, zastavily veškeré komerční aktivity v Rusku. Jako dárek AM Best při svém odchodu snížil a stáhl kreditní ratingy dvou ruských pojišťovacích podniků. Ratingová agentura Standard & Poor´s učinila totéž.