Středočeský kraj nechá zpracovat studii potenciálu rozvoje veřejné hromadné dopravy v okolí Prahy
Rada Středočeského kraje schválila na svém dnešním zasedání záměr vyhotovení technické studie potenciálu rozvoje systému veřejné hromadné dopravy v Pražské metropolitní oblasti. Studie pomůže stanovit a územně chránit případné potenciální koridory pro využití veřejnou hromadnou dopravou, které s ohledem na stále zvyšující zájem cestujících bude nutné v budoucnu pro případné uspokojení poptávky využít.
V rámci zadání bude zpracována takzvaná „Vyhledávací studie potenciálu veřejné hromadné dopravy v pražské metropolitní oblasti.“ Ta je následně rozdělena do dvou částí. V případě analytického oddílu se zaměří na revize stávajících a identifikace nových rozvojových území v pražské metropolitní oblasti, včetně využívání optimálních dopravních modelů pro zájmové území. Nedílnou součástí má být i prognóza dopravy, která zohlední předpokládaný rozvoj území či dopravní sítě. „Území pražské metropolitní oblasti je mnoho let rapidně urbanizováno. Je zde intenzivní tlak na rozvoj jak v oblasti rezidenční zástavby, tak v oblasti administrativy, výroby a logistiky. To na jedné straně vytváří zvýšené nároky na dopravní infrastrukturu, na druhou stranu jsou však bohužel vyčerpávány možnosti vložení nových dopravních koridorů pro veškeré druhy dopravy do území,“ vysvětluje náměstek pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký.
Součástí studie bude také návrhový oddíl, ve kterém budou stanoveny parametry a ideový návrh nových potenciálních koridorů pro veřejnou dopravu a definice požadovaných podmínek pro maximalizaci dopravního významu veřejné hromadné dopravy. „Bude taktéž navrženo rozmístění dopravních bodů a doporučen návrh nových infrastrukturních prvků a staveb, přičemž všechna opatření budou navržena a kategorizována s ohledem na jejich účelnost, udržitelnost a univerzalitu jejich využití,“ vysvětluje náměstek pro veřejnou dopravu Petr Borecký.
Společně se studií bude doplněno také ekonomické hodnocení staveb tramvajových tratí. Týká se to zejména možného budoucího prodloužení tramvajové trati Kobylisy – Zdiby, která by se měla začít stavět po roce 2025. Pozornost tak bude věnována propojení terminálu Sedlec – Odolena Voda včetně ekonomického hodnocení varianty pro nekolejovou dopravu „BRT koridor“ a „Prodloužení TT terminálu Sedlec – Líbeznice - Měšice.“ Vedení tratě je nutné řešit již nyní, aby s ním obce počítaly při zapracování ve svých územních plánech.
Předpokládané náklady na realizaci studie jsou stanoveny na více než 6,5 milionů korun.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Koronavirus Plzeň a okolí
- Nařízení vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě č. 341/2017 Sb.
- Platové tabulky úředníků a odborníků ve státní a veřejné správě pro rok 2019
- Koronavirus v krajích - nákaza koronavirem COVID-19 podle krajů
- Dálnice D1 aktuálně - doprava online, kolony
- Dálnice D8 aktuálně - doprava online, kolony
- Akcie cz online, Burza Praha, RMS - kurzy.cz/akcie-cz
- Směnárny Praha - Kurzy měn ve směnárnách
- Burza - Burza cenných papírů Praha, Akcie cz - online
- Index PX, Burza Praha - historie, vývoj
- BCPP Praha online - Burza cenných papírů, kurzy akcie cz
- Start, BCPP Praha online - Burza cenných papírů, kurzy akcie cz
Prezentace
03.02.2025 iPhone za zlomek ceny. Do Česka dorazilo…
29.01.2025 Xiaomi má nový bestseller. Je extrémně nadupaný a
28.01.2025 České firmy stále častěji místo banky…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Charu Chanana, Saxo Bank
Scénář obchodní války 2.0: Co to znamená pro vaše portfolio?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Výprodej v technologickém sektoru: na kolena ho srazil výkonný model umělé inteligence z Číny
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Miroslav Novák, AKCENTA