Co je omnichannel a potřebujeme ho vůbec?
Pojem omnichannel je poměrně nový a málo zaběhnutý i pro e-commerce markeťáky. Tento výraz se hojně rozšířil především v posledních letech, kdy se stává stále častější součástí odborných publikací i přednášek. V současné době je pro stále více zákazníků nakupování na internetu a v kamenných obchodech stejné, aniž by pociťoval nějaký rozdíl. Je to způsobeno ubývajícími bariérami v e-commerce. Stále více obchodníků se již zaměřilo na propojení svých tradičních offline marketingových aktivit s moderními online kanály.
Co to je tedy omnichannel a jaké možnosti nabízí, jsme se zeptali Daniela Abraháma, majitele reklamní agentury EFFE Prague, který se dvacet let pohybuje v retailu a marketingu.
Je tedy opravdový omnichannel jen hrstka technologií, které navzájem propojíme?
Určitě ne, z pohledu komunikace omnichannel vnímám jako příležitost pro klienty potvrzovat kompetenci a branding v celém spektru prodejních kanálů. Covid nám ukázal jak rychle se dokáže zákazník přeladit na jiné kanály. A postcovid zase jak rychle se umí vrátit do svého "komfortu". Omnichannel samozřejmě v závislosti na velikosti a segmentu klienta je různě prioritní. Pokud se bavíme o retailerech, opravdu je strategickou součástí realizace komunikace. A to proto, že pokud mi vadí značka v některém kanálu, přes který přistupuji k jejímu nákupu, tak mi to rozředí mojí akceptaci a vytváří prostor pro natlačení se konkurenční značky do mého nákupního koše.
Co je skrytý problém omnichannelu?
Já se celý život dívám na pozitiva v každém možném aspektu privátně i v businessu. Nehledám problém, ale příležitosti. A ty jsou jak jsem říkal dřív, za mě zejména v maximalizaci loajality a utvrzování klienta, že změna není nutná.
Jaký potenciál, výhody v současné době nabízí?
Dobrým kvalitním omnichannel marketingem si zabezpečuji vysokou loajalitu zákazníka a monetizuju investice do taktické a strategické komunikace. Jestli mám správně obsazeno maximální spektrum kanálů, kterými zákazník u mě nakupuje. A jak víme, nejdražší zákazník je nový zákazník. Nejlevnější naopak je existující, který opakuje nakup. Méně ztracených zákazníků je zjednodušeně řečeno potenciál a tedy největší výhoda omnichannel marketingu.
Daniel Abrahám vede agenturu EFFE Bratislava dvacátým rokem jako její zakladatel a CEO. Během tohoto období postupně vybudoval EFFE Prague, druhou Bratislavskou agenturu Relations consulting, mezinárodní agenturu International Effectivity a čerstvě založenou pobočku EFFE Hrvatska. V roce 2020 byl nominovaný EY na podnikatele roku a v tom stejném roce se EFFE Bratislava stala vítězem soutěže Office Roku 2020.
Mezi nejvýznamnější klienty patří aktuálně Kaufland, Lidl, Nay, Enel, Tchibo, Samsung, Orange a mnoho dalších.
Více informaci na: www.effead.com/
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?