Kladnu i Mladé Boleslavi nabízí Středočeský kraj v rámci spolufinancování veřejné dopravy férové řešení
Středočeský kraj vyzval primátory Kladna Milana Volfa a Mladé Boleslavi Raduana Nwelatiho k dalšímu jednání o zajištění dopravní obslužnosti obou měst a jejich blízkého okolí. V případě, že vedení měst nepřistoupí ke smlouvě s nabídnutými parametry, bude Středočeský kraj nucen přistoupit k redukci spojů tak, aby vyhověl pouze základním principům vyplývajícím ze zákona.
Zavedení standardů probíhá podle plánu a v současné době je již smluvně uzavřeno či úspěšně projednáno ve více než 85 % měst a obcí. Cílem Středočeského kraje je proces smluvního zajištění Standardů dopravní obslužnosti (SDO) uzavřít nejpozději do konce 1. pololetí 2022. „V této souvislosti mě velmi mrzí, že i přes vzájemnou předchozí písemnou i osobní komunikaci se nepodařilo najít společnou dohodu nad přistoupením obou měst ke SDO,“ konstatuje radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký, který byl Radou kraje k jednání s Kladnem a Mladou Boleslaví pověřen.
Město Kladno argumentuje především neúměrně zvýšenými náklady a nezákonností. Současně také avizovalo zadání právní analýzy. „Základní problém je v tom, že město Kladno s krajem fakticky odmítá jednat. Co se týká právní analýzy, pak je ze strany kraje dávno zpracovaná. Rádi usnadníme městu Kladnu a jeho primátorovi práci a zároveň ušetříme čas a peníze. Avizovanou právní analýzu máme a jsme schopni ji okamžitě poskytnout nejen Kladnu, ale i všem občanům,“ zmiňuje Petr Borecký. Podobné argumenty zmiňuje i Mladá Boleslav.
V případě, že vedení sídel nepřistoupí ke smlouvě s nabídnutými parametry, bude muset Středočeský kraj, coby objednatel regionální autobusové dopravy, přistoupit k redukci spojů tak, aby vyhovělo pouze základním principům SDO vyplývajícím ze zákona. „To však považuji za krajní řešení, které nepřinese nic pozitivního Středočeskému kraji, městům, ale především jeho obyvatelům a návštěvníkům, a proto stále ještě věřím, že dojde k dohodě a toto řešení nebude vůbec aplikováno,“ shrnuje Petr Borecký.
Středočeský kraj považuje za optimální, aby se našla taková dohoda, která bude přijatelná pro obě strany, nenaruší jednotné nastavení principů SDO, a především bude znamenat zachování stávajícího rozsahu dopravní obslužnosti měst Kladno i Mladá Boleslav pro všechny občany. „Není možné, aby Kladno a Mladá Boleslav stály mimo systém. Aby byly černými pasažéry, na které budou doplácet ostatní středočeská města a obce. Věřím tak, že nalezneme společnou dohodu,“ uzavírá radní Borecký.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?