Miliardy do železnice: Angola chce nové spojení se sousedy i mezi provinciemi
Angola má zájem obnovit a podpořit železniční dopravu pro efektivnější přepravu zboží a surovin mezi okolními zeměmi a jejími hlavními přístavy na západním pobřeží, nové tratě chystá ale také v provinciích. České společnosti by se mohly podílet na subdodávkách různých komponent pro hlavní EPC kontraktory.
Ilustrační foto Shutterstock
Plán národního rozvoje dopravy a silniční infrastruktury (PDNSTIR) předpokládá do roku 2028 výstavbu železničních tratí spojujících Angolu s Kongem, Zambií a Namibií v celkové hodnotě v přepočtu 275 mld. Kč. V plánu je výstavba šesti nových železničních linek k propojení Angoly s Demokratickou republikou Kongem na severu, se Zambií a Namibií na východě a na jihu. Plán počítá se dvěma fázemi implementace.
První fáze se zaměří na rozvoj železničního spojení mezi severem a jihem k propojení pobřežních provincií Luanda-Benguela-Lubango o celkové hodnotě 54 mld. Kč a dále bude postaveno železniční spojení ve střední části země mezi provincií Malanje a Saurimo o hodnotě 34 mld. Kč. Oba tyto projekty počítají s 50 % financováním ze soukromých zdrojů. Třetím projektem v rámci první fáze bude prodloužení železničního spoje mezi Benguelou a Zambií, které předpokládá 100 % financování ze soukromých zdrojů. Angolské ministerstvo dopravy stanovilo pětiletý předběžný časový rámec do konce roku 2023 na dokončení projektů v rámci první fáze.
Plán do roku 2028
Druhá fáze by měla odstartovat v roce 2024 a měla by trvat pět let do konce roku 2028. Angolské ministerstvo dopravy předpokládá výstavbu dalších tří železničních spojení a celkovou investici ve výši 144 mld. Kč. Zatím je více detailů k prvním dvěma projektům, které zahrnují severojižní železniční spojení mezi Angolou a Demokratickou republikou Kongem mezi městy Luanda-Soyo-Noqui o celkové hodnotě 34 mld. Kč s 50 % financováním ze soukromých zdrojů. Druhým projektem by měl být centrální koridor mezi provinciemi Malanje-Huambo a Menogue o celkové hodnotě 54 mld. Kč.
Angolské ministerstvo dopravy předpokládá otevření mezinárodních tendrů a české společnosti by se mohly podílet na subdodávkách pro EPC kontraktory. Možné dodávky by mohly zahrnovat kolejová vozidla, komponenty, výhybky, informační, telekomunikační a automatizační techniku.
Kristýna Maina Chvátalová, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Pretorii
Díky našim firmám o nás ví celý svět
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz