Tržby obchodníků v únoru stouply o 4,6 procenta. Internetový prodej ale táhl méně
Tržby v maloobchodu v únoru stouply meziročně reálně o 4,6 %. Oznámil to dnes český statistický úřad. K meziročnímu růstu podle něj přispěla nízká srovnávací základna ovlivněná loňskými covidovými opatřeními. Meziměsíčně tržby v maloobchodu kromě motorových vozidel v únoru stagnovaly.
„K růstu maloobchodních tržeb v únoru přispěla nízká srovnávací základna ovlivněná opatřeními v důsledku pandemie koronaviru. Spotřebitelé více nakupovali nepotravinářské zboží v kamenných prodejnách, ve kterých byl loni prodej omezen. Méně pak využívali internetové obchody, které zaznamenaly meziroční pokles tržeb,“ říká Jana Gotvaldová, vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb.
Tržby za prodej pohonných hmot meziročně vzrostly o 12,3 % a za nepotravinářské zboží o 9,8 %, naopak za potraviny klesly o 3,8 %. Meziměsíčně tržby za pohonné hmoty vzrostly o 1,9 % a za nepotravinářské zboží o 1,0 %, naopak za potraviny klesly o 2,2 %.
„Vyšší zájem zaznamenaly všechny sortimenty nepotravinářského zboží, nejvíce vzrostly tržby za oděvy a obuv. Prodejcům potravin se dařilo ve specializovaných prodejnách, naopak nespecializované prodejny s převahou potravin vykázaly meziroční pokles,“ uvedla Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky obchodu, dopravy, služeb, cestovního ruchu a životního prostředí.
Tržby ve specializovaných prodejnách s oděvy a obuví vzrostly o 119,3 %, s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 34,6 %, s výrobky pro domácnost o 17,3 %, s počítačovým a komunikačním zařízením o 11,3 %, s kosmetickými a toaletními výrobky o 8,5 % a s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím o 4,2 %. Rovněž se zvýšil prodej ve specializovaných prodejnách potravin o 4,9 %. Naopak pokles tržeb zaznamenaly nespecializované prodejny s převahou potravin o 4,3 % a internetové a zásilkové obchody o 10,1 %.
Tržby za prodej a opravy motorových vozidel vzrostly reálně meziměsíčně o 2,8 % a meziročně se snížily o 1,0 %. Tržby se snížily za prodej motorových vozidel, naopak za opravy motorových vozidel vzrostly.
Zdroj: ČSÚ
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Výpočet procent
- Promile a procenta
- Tržby obchodníků v únoru stouply o 4,6 procenta. Internetový prodej ale táhl méně
- Tržby obchodníků v únoru klesly o 5,8 procenta. Vliv měla pandemie i loňský delší únor
- Tržby obchodníků v listopadu stouply o 13,2 %, více, než se čekalo
- Tržby ČEZ v sektoru ESCO meziročně stouply o více než 200 procent. Rostly v Česku, Německu i Polsku
- Tržby McDonald's stouply o sedm procent
- FLASH: Tržby tuzemských obchodů v květnu stouply o 5 procent
- Tržby Fordu v prosinci stouply o 33 procent
- Tržby Fordu v Evropě stouply v říjnu o 13 procent
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory